Treće izdanje zagrebačkog Mars festivala ovaj petak se održalo u dvorištu Močvare na savskom nasipu.
Kako je
Sale primijetio, ljubljansko izdanje Mars festivala se doimalo kao Mobyjev solo koncert, tako se može reći i za ovaj zagrebački. Koncert 30 seconds to Mars bio apsolutno centralni događaj festivala, a sve ostalo su bili prateći sadržaji.
Slijedom toga, iako je publika bila vrlo šarolika, ipak je bila strukturirana uglavnom od mladih fanova (mahom fanica od kojih su mnoge nadjenule prezime Leto na svojim fajsbuk profilima,) Jareda i ekipe, pa do jako mladih fanova u pratnji roditelja. Tako je i naša je ekipa bila obogaćena jednim takvim desetogodišnjim primjerkom.
Stigli smo prekasno za Vatru i Valetudo, ali taman dok su se montirali
Dredg, a na stageu u Močvari žestoko prašili banjalučki metalci
Tanker za dvadesetak, tridesetak fanova.
dredg © ulysea
Dvorište Močvare je već bilo solidno popunjeno i Dredg je mogao početi.
Dredg, kalifornijski rokeri sa osamnestogodišnjim stažem i pet diskografskih izdanja u Zagreb su stigli u sklopu svoje europske turneje kojom promoviraju netom izdani album "Chuckles and Mr.Squeezy".
U svom relativno kratkom setu prošetali su se kroz svoja zadnja tri albuma, te iako je ispalo da su ovdje u svojstvu predgrupe
30 Seconds to Mars, Dredg su energično odsvirali svoj set i zagrijali publiku za glavu točku. Iako je u publici bilo njihovih fanova koji su znali tekstove i pjevali sa njima u glas, većini je ovo ipak prvi susret sa ovim alternativno eksperimentalnim rokerima koji vole snimati konceptualne albume.
Krikove iz publike ipak nije izazvao pjevač Gavin Hayes ili do pojasa gol, zavidnog torza, bubnjar Campanella, već prelazak Tome Miličevića preko stagea i ukazanje Jareda Leta koji je, kako načuh iz publike, odgledao set Dredgovaca sa strane zamaskiran velikom kapom i naočalama. U međuvremenu, pojavila se dilema da li ići unutra u Močvaru uhvatiti Ninu Romić, no s obzirom na da smo ulovili stvarno dobro mjesto u dobrom društvu, suludo je bilo riskirati gužvanje u zadnjim redovima, a Ninu ćemo vidjeti na jednom od ljetnih festivala koji slijede.
30 seconds to mars © ulysea
Ova dvojba mi je nekako dala razmišljati o besmislenosti ovakvog koncepta da se program odvija paralelno na dva stagea u potpunom nesrazmjeru fanovskih snaga.
Kako je izbor pao na našu vip ložu na šanku desno od stagea, bili smo spremni za show znan kao 30 Seconds to Mars, koji je počeo sa Escape da bi se prelio u A Beautiful Lie, Attack, Search and Destroy, This is war….
Pomno razrađen glazbeno scenski spektakl s projekcijama na velikom video zidu u dnu stagea kojem se malo što ima za prigovoriti, funkcionira sjajno.
Energična svirka, komunikacija s publikom, uz više puta ponovljeno "We love you", svaki Jaredov korak naprijed koji izaziva vrištanje obožavateljica i konstantni singalong.
Gitarist Tomo Miličević čije se ime nekoliko puta skandiralo, sarajevski hrvat čija obitelj živi u Zagrebu izjavio je, ali i natvitao da mu je ispunjen san.
Jared je samostalno odsvirao kratki akustični set započet sa Hurricane, da bi nakon toga zajenički ušli u samu završnicu sa Closer to the Edge, a nakon nje bis na kojem je izabrao fanove koje je pozvao da se popnu na stage i otpjevaju zajedno s njim King and Queens ili za ovu priliku Kraljevi i Kraljice.
Ovim odličnim koncertom koji je trajao sat i pol otvorena je njihova europska turneja, Zagreb su izabrali između većih gradova i većih koncertnih prostora.
Nakon završetka, publika se razbježala, što na štand sa merch-om, što u potjeru za autogramima i tome je program main stagea završio.
30 seconds to mars © ulysea
Unutra u prostoru Močvare taman se uštimavao
Električni orgazam koji je upravo proslavio tridesetogodišnjicu postojanja i došao promovirati svoj novi album "To što vidiš to i jeste" koji je donio veliki stilski pomak u njihovom zvuku.
U bend se vratio klavijaturista Ljubo Đukić koji je na novom albumu imao veliki autorski i pjevački udio, tako da je i na ovom koncertu preuzeo ulogu glavnog vokala u nekoliko pjesama.
Kako Gile kaže - bila je ideja da se dođe do velike promjene i izađe iz svoje kože- i tako i bi. Nema više toliko masnih rifova , novi Orgazam svira neku laganiju, melodičniju glazbu isprepletenu soulom i funkom. Ne baš brojna preostala publika je nove stvari pažljivo odslušala i odnjihala, starije otpjevala, no ipak bilo je vidljivo da novi materijal još uvijek nije našao svoje mjesto.
Ipak, je neprocjenjivo bilo čuti "Kako bubanj kaže" kojom su otvorili set.
Električni orgazam se vraća u Zagreb u studenom kada publika nauči pjesme s novog albuma, kako kažu.
Na kraju, imali smo još jedno uspješno izdanje Mars festivala koje nam je dovelo jedno trenutno veliko svjetsko ime. Imalo bi se prigovoriti ponešto organizaciji i konceptu no "practice makes it perfect", potencijala ima pa neka nastave sa usavršavanjem.
edi // 13/06/2011
PS:
Više fotki pogledajte u galeriji...