home > interwju > DORF Intervju: Vedran Meniga (RDK)

kontakt | search |

DORF Intervju: Vedran Meniga (RDK)

Čovjek iza bubnjeva, rekao nam je nešto o prošlosti sadašnjosti i budućnosti Radikal Dub kolektiva... A sve kao najavu koncerta na otvorenju ovogodišnjeg DORF-a...

Tko su RDK?

RDK, tj. Radikal Dub Kolektiv je mala familija nastala nakon dugogodišnjeg druženja, sviranja, partijanja i prijateljstva. Koja je uz to, grubo rečeno, zabrijala na dub, kako experimentirajući sa melodijama, bas linijama i ritmovima, tako i još više koristeći se tehnikama dub mixanja i produciranja. Specifična, i danas ne baš tako česta pojava među dub izvođačima je da, izuzev nekih nasnimljenih samplova, sve izvodimo u živo, u formaciji klasičnog rock benda: gitara, bas, klavijature, bubnjevi, podbočeni sa ton majstorom, koji dodatno dubbira ono što sviramo na stage-u.

Da li ste prije RDK svirali po drugim bendovima i kojima?

Većina da, osim Vanje (klavijaturistice) kojoj je koliko znam ovo prvi bend. Damir (ton/fx) je radio sa Bilk, a danas osim nas i sa ST!llnes-om i Tobogan-om, mada često uskače i drugima. Radio nekoliko godina kao glavni tonac kluba Močvara i tamo poprilično ispekao zanat ozvučavajući sve i svašta. Jadranko (gitara) i Vrx (bas) su svirali u Radikalnoj Promjeni, Vrx još u Drotweiler-u. Ja (Vedran-bubnjevi) sam "autorski" još svirao u bendovima Nula, Bijes Zdravog Razuma, Abrakha-Dub-R, Motus, a povremeno lupao i mnogim drugima.

Prošlo je skoro 5 godina od prvog albuma i dvije od posljednjeg "Bass Matters". Kako sada gledate na te albume i da li bi nešto mijenjali da možete?

Da smo zadovoljni sa onim šta smo napravili prije, u ovom slučaju 5 ili 2 godine, ne znam šta bi nas onda furalo dalje. Situacija sa izdavaštvom na nezavisnoj sceni je da prođe i godinu dana od snimanja materijala do objavljivanja, znači prosječno 2 od početka njegova nastajanja. Tako se dogodi česta situacija, koju smo i mi doživjeli, da je prilikom konačnog objavljivanja nekog materijala i zaokruživanja jedne faze, bend već poprilično zagazio u neku sljedeću, sa novim materijalom... I iako često poštujemo postulate dub stila kao pravca, vrlo interesantno i motivirajuće nam je proučavati neke nove dimenzije zvuka, ne ustručavajući se produbljivati postojeće ili stvarati neke nove vizije. Konkretno, prilikom njihova izdavanja više smo bili zadovoljni drugim nego prvim albumom, mada ćemo na ovom opet neke stvari napraviti drugačije i "bolje", ali 'ko zna šta ćemo o njima misliti za nekoliko godina.
[ RDK @ križevci # 3, 7.02.2009 ]

RDK @ križevci # 3, 7.02.2009   © Sofija Dobrić

Uskoro najavljujete novi singl i album? Da li postoje odrđene razlike od prethodnika i koje su?

Dosta toga sam odgovorio u prošlom pitanju. Nadodati ću još da, iako se radi o trećem albumu, tek na ovom ćemo zapravo vjerodostojnije pokušati dočarati naše kompozicije približno onako kako ih izvodimo na stage-u. Na prvom albumu smo se učili i sviranju i produciranja dub-a, na drugom je svoju viziju u mixu i zvuku svijetu podario producent i izdavač Neil Perch (Universal Egg/Zion Train), a ovaj album više-manje opet finaliziramo vlastitim produkcijskim snagama, ali sada sa višegodišnjim iskustvom i tehničkom potkovanošću. Materijal je nedavno snimljen u zagrebačkom studiju "Krama Sonik", pa tek slijedi dosta duži proces mixanja i ostalog, ali već u startu se može reći da je razlika od prethodnog "Bas mater" albuma u tehničkom smislu u mnogo kvalitetnije snimljenom zvuku instrumenata, a u sadržajnom smislu da je materijal otišao korak dalje u održavanju i daljnjoj izgradnji originalnosti našeg zvuka i stila, ima novih zvukova, novih ritmova s kojima smo posljednjih godina obogatili naš repertoar, kako na stage-u tako i sada u studiju, a za razliku od prošlog albuma, Vanja je na ovom ponovo propjevala...

Koncertno ste jako aktivni. Svirate puno i po inozemstvu. Kako ste primljeni vani u odnosu na domaći teren i da li postoje razlike u prijemu publike, s obzirom da pjevate na engleskom?

Pa prije svega, mi vrlo malo pjevamo, i ako na koncertnom repertoaru imamo prosječno 15-ak stvari, Vanja ih otpjeva max. 3-4, od kojih su onda pola na engleskom (a brighter future, drama king, whatever we do...), a pola na našem (sos, rajčice, mr. Spock...). Textovi kako kod nas, tako i vani, nemaju presudnog utjecaja, jer nisu osnova našeg zvuka, ali definitivno potpomognu atmosferi koncerta i boljoj komunikaciji s publikom.


Što mislite o Myspace servisu, da li su s time bendovi dobili veće mogućnosti za proboj na svjetsku scenu?

Ma znaš šta, to je već toliko popularno, da na to ne bi trošio previše riječi, tu ne treba dodatne promocije. Mi ga imamo, pa ne smijem puno ni kritizirati, bilo bi licemjerno. Ako na njega gledaš kao na mogućnost da se npr. neki novi i kvalitetni kreativci predstave na istoj virtualnoj pozornici, i pod istim pravilima sa drugima, koji su u tom pogledu već priznati i dokazani, onda to može zazvučati simpatično, ali ti se sve to i opet brzo zgadi kad uvidiš da se iza svega krije ogromna lova i velike korporacije... Ma, osobno mu pronalazim nekog smisla u promociji, a manje u komunikaciji, jer opet iz iskustva znam ako želiš nešto konkretnije napraviti; bilo dogovoriti svirku, ili novo izdanje, itd., moraš kvalitetnije i poželjno uživo komunicirati sa "stvarnim" ljudima...

Da li ste vidjeli poneki film od prošlogodišnjih ili ovogodišnjih DORF filmova?

Nažalost ne.

Poruka?

Želimo da ustrajete, sa novim uspjesima kao posljedicom. I naravno, nadamo se da se vidimo u što većem broju u Vinkovcima, u četvrtak, 5. ožujka 2009.

pedja // 25/02/2009

Share    

> interwju [last wanz]

cover: JOŠKO RATKOVIĆ - 'Mi smo bili klinci novog vala, Santorius Santorius su potreba izražavanja umjetničkog momenta bluesa i rocka'

JOŠKO RATKOVIĆ - 'Mi smo bili klinci novog vala, Santorius Santorius su potreba izražavanja umjetničkog momenta bluesa i rocka'

| 27/09/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: DRAŽEN ĐORĐEVIĆ (Dichotomy Engine): 'lomljenje gitare može da napravi jako dobar efekat'.

DRAŽEN ĐORĐEVIĆ (Dichotomy Engine): 'lomljenje gitare može da napravi jako dobar efekat'.

| 02/05/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Simon Bonney (Crime and the City Solution)

Simon Bonney (Crime and the City Solution)

| 30/11/2023 | pedja |

>> opširnije


cover: ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

| 21/11/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

| 17/09/2023 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*