Nakon što je početkom godine objavljena 'Lo-Fi Girl Felt Cute', pjesma koja se tekstualno referira na zavisnost i ovisnost o internetskim mrežama i pametnim telefonima, Ivan Grobenski objavio je drugi singl s nadolazećeg albuma 'Apokalipstick'.
Pjesma 'Gender Reveal Party' inspirirana je pričom o rodno fluidnom japanskom budističkom redovniku Kodu Nashimuri koji se u slobodno vrijeme bavi modom i make up-om, a prema kojem su i nastali uvodni stihovi 'Born in a temple/I wanted to be a princess/you can't be a princes/in a temple full of boys/hasn't anybody told you that'.
'Pjesma 'Gender Reveal Party' zapravo je hipnotički afrobeat vamp kakvog su Talking Heads 'posudili' za svoj album 'Remain in Light' 1980. godine od Fele Kutija, a kakav sam onda ja posudio natrag od Talking Heads-a. Naslov je referenca na frivolnu praksu koja se pojavila u SAD-u početkom tisućljeća, gdje se roditelji, prijatelji i rodbina okupljaju ne bi li 'otkrili' spol još nerođenog djeteta. Naslov je pak u jukstapoziciji sa sadržajem teksta koji se na nimalo frivolan način bavi pitanjem rodnog (i, uostalom, bilo kakvog) identiteta, a što je pak posuđeno od Judith Butler i teorije performativnosti roda, formulacije 'ženom se ne rađa, ženom se postaje', a koju je prvi puta iznijela Simone de Beauvoir u knjizi 'Drugi spol', razdvojivši po prvi puta pojmove spola i roda i dramaturške teorije sociologa Ervinga Goffmana 'identity performance', prvi puta predstavljene u njegovoj knjizi 'Predstavljanje sebe u svakodnevnom životu' iz 1956. godine. Ta se performativnost roda i identiteta u tekstu prikazuje izvrtanjem u općoj kulturi naslijeđenih tipičnih maskulinih slika u nekoj izvrnutoj verziji ogledala Doriana Graya ili, recentnije, 'ogledala Erised (obrnuto 'desire')' u prvom nastavku popularnog serijala Harry Potter i Kamen Mudraca. Tako vitez u sjajnom oklopu ima cvijet u kosi, neustrašivi ratnik nosi ogrlicu oko vrata, a što je pak simbol vječne borbe za ravnopravnost. Taj sveopći amgivitet dodatno je naglašen postmodernim pjesničkim postupkom pisanja u 'drugom licu jednine' i nejasnog prelaženja između 'prvog' i 'drugog' lica, postupka koji je možda najpoznatiji iz romana 'Ako jedne zimske noći neki putnik' Itala Calvina.' - kaže Ivan.
Video spot u režiji Bojana Koštića i s mladim i talentiranim Matijom Pjatakovom u glavnoj i jedinoj ulozi, nastavlja istraživati ideje sadržane u temi i tekstu pjesme. Za styling su zaslužni Matija Pjatakov i Romana Pavliša, u snimanju su pomogli Marko Benjak, Rajnard Hraščanec i Valerija Jurčić. Light design je djelo Luke Bošnjaka. Spot je snimljen uz podršku Grada Koprivnice i Muzeja Grada Koprivnice.
Pjesma je miksana i masterirana u studiju Intek Music, a produkciju i aranžmane zajednički potpisuju Marin Hraščanec i Ivan Grobenski. Bubnjeve je odsvirao Damir Šomen.
Ivan Grobenski novim singlom najavljuje album "Apocalipstick" sa 9 novih pjesama koji izlazi 7. listopada i koji možete pre-saveati na sljedećem linku. Za razliku od njegovog posljednjeg albuma koji je tematski pozicioniran u pretpostavljenoj mitskoj prošlosti, 'Apocalipstick' je ukorijenjen u grčevitu sadašnjost i pretpostavljenu apokaliptičnu budućnost.