home > najawa > JOSHUA REDMAN TRIO, AVANTGARDE JAZZG3 (ZAGREB JAZZ FESTIVAL), 3.XI 2007., Hypo Expo XXI, Slavonska Avenija 6, Zagreb

kontakt | search |

JOSHUA REDMAN TRIO, AVANTGARDE JAZZG3 (ZAGREB JAZZ FESTIVAL), 3.XI 2007., Hypo Expo XXI, Slavonska Avenija 6, Zagreb

Drugog dana JAZZG festivala očekuje nas nastup, za jazz vrlo mladog saksofoniste Joshue Redman i njegovog sastava. Ulaznice se mogu nabaviti samo u Aquarius CD Shopu KLASIKA & JAZZ, Varšavska 11 po cijeni 100 kn (parter), te 75 kn (tribine lijevo i desno).

Dražen Vrdoljak je pripremio njihovu biografiju.

JOSHUA REDMAN TRIO
Joshua Redman, tenor saksofon
Omer Avital, kontrabas
Greg Hutchinson, bubnjevi

Joshua Redman (1969.), jedan od vodećih jazz saksofonista svoje generacije, izašao je početkom 90-ih na scenu dočekan ushićenjem kritike i publike poput malo kojeg glazbenika u posljednja dva desetljeća. Redmanovi medijski portreti vješto su kombinirali biografske podatke (sin poznatog saksofonista Deweyja Redmana i plesačice Renee Shedroff koji se nikad nisu vjenčali, briljantan student na pragu akademske karijere u pravnim znanostima koji takoreći niotkuda 1991. osvaja prvu nagradu na Thelonious Monk International Jazz Competition) sa superlativnim ocjenama njegovih prvih javnih istupa, ali glazbenim je talentom i postojanom karijerom na duge staze bez problema nadživio "hype" dobrodošlice.

Rođen kad je njegov otac već svirao u grupi Ornettea Colemana, u djetinjstvu je otkrivao jazz preko ploča iz diskoteke majke koja ga je odgajala ali i pod utjecajem njezina zanimanja za istočnjačku glazbu. Pohađao je Center for World Music u rodnom Berkeleyju i barem jednom godišnje s majkom odlazio na koncerte Redmana starijeg s kojim se zbližio tek dolaskom u New York.

Započevši s klarinetom, u desetoj godini izabrao je tenor saksofona čijem se zvuku posvetio slušajući snimke Sonnyja Rollinsa, Dextera Gordona, Bena Webstera…, be bop i mainstream velikana koji će definirati njegove stilske okvire. Redmanovu glazbenom sazrijevanju svakako je pomoglo sviranje u izvrsnom jazz ansamblu Berkeley High Shcool s kojim je kao solist pobjeđivao na raznim natjecanjima. Možda iz potrebe da se dokaže kao dijete samohrane majke ili pak bez rano uobličene vizije budućnosti u glazbi, Joshua inzistira na konvencionalnom obrazovanju te 1986. završava srednju školu s najboljim ocjenama što mu osigurava stipendiju za sveučilište Harvard. Dakako, odgovarala mu je blizina Bostona i prilika da ljetne raspuste provodi u društvu studenata Berkley School of Music, no glazbu je ipak smatrao sporednom opcijom. Naime, namjeravao je doktorirati, to više što mu je harvardska diploma s najvećom pohvalom (Summa Cum Laude) otvorila vrata studiju prava na Yaleu.
[  ]

Odluka da uzme jednogodišnji predah i u lipnju 1991. dođe u New York (gdje je godinu ranije u Village Vanguardu prvi put svirao s Deweyjem Redmanom), kako bi se barem jednu sezonu u kontinuitetu bavio glazbom, označila je prekretnicu u njegovu životu. Na nagovor prijatelja prijavio se za prestižno Monkovo natjecanje i na finalnom koncertu u studenome 1991. pobjeđuje u kategoriji saksofona. Već 1992., umjesto Yalea, drugi dom iznenada ustoličenog mladog lava suvremene jazz scene postaje diskografska kuća Warner Brothers pod čijim okriljem 1993. debitira za Grammy nominiranim albumom "Joshua Redman". Sastavljena od mješavine njegovih skladbi i standarda ("Body and Soul", "Salt Peanuts"), ta ploča izlazi u trenutku kad se Redman pojavljuje na mnogim naslovnicama kao "sljedeća velika stvar" iako je očigledno da mladi umjetnik nema inovatorskih ambicija. To potvrđuje i iste godine objavljeni CD "Wish" na kojemu Pat Metheny te Billy Higgins i Charlie Haden, bivša ritam sekcija Ornettea Colemana, nude potencijalni kontekst za slobodniji tretman glazbenog materijala (uključujući "Tears In Heaven" Erica Claptona i "Make Sure You're Sure" Stevieja Wondera) no Redman se ne udaljuje od post bopa.

Status Joshue Redmana u dvije godine od trijumfa na Monkovu natjecanju (tada je već uzeo očevo prezime i svirao na njegovu albumu "Choices" iz 1992.) ogleda se i u priznanjima glazbenih magazina: najbolji je novi jazz izvođač po izboru Rolling Stonea (1992.) i Jazz Timesa (1993.) i najbolji tenor saksofonist u usponu po ocjeni kritike u Down Beatu (1993.). Podjednako uvažavan od veterana (Joe Williams, Milt Jackson) i institucija (Lincoln Center), Redman se 1994. javlja trećim albumom "MoodSwing" kojega je naklada bila veća od 100 000 primjeraka, da bi dvostrukim koncertnim "Spirit of the Moment: Live at the Village Vanguard" (2005.) dodatno potvrdio kako nije riječ o prekonoćnoj senzaciji. Osim po ploči "Freedom in the Groove" na kojoj se upustio u fuziju s urbanim zvukom hip hopa, 1996. ostat će u Redmanovoj karijeri zabilježena po nastupu u filmu "Kansas City" redatelja Roberta Altmana te po suradnji na projektu u počast Budu Powellu što ga je inicirao Chick Corea.

Usporedo s brojnim koncertnim obavezama Joshua Redman je za kraj prošlog desetljeća pripremio dva sasvim različita albuma: "Timeless Tales (For Changing Times)" (1998.), zbirku standarda autorskog raspona od Colea Portera do Boba Dylana, i "Beyond" (2000.) s hrabrijim pristupom vlastitim skladbama. Uz istu postavu (Aaron Goldberg, klavir, Reuben Rogers, bas, Greg Hutchinson, bubnjevi) snimio je sljedeći CD "Passage of Time" (2001.), svojevrsni zaključak prvih deset godina.

Jer, već 2002. iz sessiona u njujorškom klubu Small's nastaje trio Yaya 3 (i istoimeni CD) s klavijaturistom Samom Yahelom i bubnjarem Brianom Bladeom, koji se pretvorio u Elastic Band po uzoru na omjer skladanih i improviziranih elemenata u formuli Weather Reporta i pod utjecajem ritmičkih obrazaca Jamesa Browna. Po Redmanovu mišljenju preuranjeni soul/funk album "Elastic" (2002.) popraćen je studijski dotjeranijim podsjetnikom na električnu jazz fuziju 70-ih "Momentum" (2005.), ujedno prvom pločom Joshue Redmana za etiketu Nonesuch nakon što je jazz odjeljak kompanije Warner Brothers prestao s radom.

Redman se u međuvremenu vratio u rodni Berkeley gdje kao umjetnički direktor već nekoliko sezona uspješno vodi San Francisco Jazz Collective, ali ne gubi kontakt s New Yorkom u kojemu 2006. snima album "Back East" s nekoliko ritam sekcija bez klavira i s gostujućim saksofonistima Joeom Lovanom, Deweyjem Redmanom i Chrisom Cheekom. Objavljen u travnju ove godine, pola stoljeća nakon LP ploče "Way Out West" Sonnyja Rollinsa, "Back East" je istovremeno pozdrav velikom uzoru i dug ranim Redmanovim iskustvima s istočnjačkom glazbom i filozofijom, te zadnji diskografski nastup njegova oca koji je zaključnu temu "GJ" posvetio unuku.

Iako ih nema na albumu "Back East", kontrabasist Omer Avital i bubnjar Greg Hutchinson na ovogodišnjoj su jesenskoj europskoj turneji primjereni asistenti Joshui Redmanu s kojim ih veže višekratna suradnja. Izraelski glazbenik i skladatelj Omer Avital (1971.) započeo je kao klasični gitarist, a zatim je prešao na kontrabas. Od 1992. živi u New Yorku gdje su ga osim Redmana angažirali Roy Haynes, Brad Mehldau, Al Foster, Mark Turner i mnogi drugi. Između 1994. i 2000. jedan je od najagilnijih protagonista nove jazz scene oko kluba Small's u kojemu je redovito nastupao s vlastitim sekstetom. Uz jazz bavi se glazbom Bliskog istoka, svira nekoliko tradicionalnih instrumenata i piše za razne sastave. Greg Hutchinson (1970.), bubnjar na prvom albumu Joshue Redmana, započeo je s trubačem veteranom Redom Rodneyjem, dvije godine pratio je pjevačicu Betty Carter, nastupao u grupama saksofonista Joea Hendersona i trubača Roya Hargrovea, da bi 1995. postao članom trija Raya Browna. Iskusan u raznim žanrovima, svirao je s rapperom Commonom i pop-jazz pjevačem Harryjem Connickom.

Dražen Vrdoljak

horvi // 27/10/2007

Share    

> najawa [last wanz]

cover: Whispering Sons prije Editorsa @ Dom sportova, Zagreb,  08/02/2020.

Whispering Sons prije Editorsa @ Dom sportova, Zagreb, 08/02/2020.

| 22/01/2020 | promo guy |

>> opširnije


cover: IPHAZE @ KSET, 24/01/2020

IPHAZE @ KSET, 24/01/2020

| 21/01/2020 | promo guy |

>> opširnije


cover: Stonebride prije Monster Magneta u Zagrebu!

Stonebride prije Monster Magneta u Zagrebu!

| 21/01/2020 | promo guy |

>> opširnije


cover: Jonathan @ Sax, 29/02/2020

Jonathan @ Sax, 29/02/2020

| 21/01/2020 | promo girl |

>> opširnije


cover: Distune vam predstavlja - The Black Wizards @ OKC Palach, Rijeka 06/03/2020

Distune vam predstavlja - The Black Wizards @ OKC Palach, Rijeka 06/03/2020

| 20/01/2020 | promo girl |

>> opširnije


> chek us aut!
> rilejted? [@ terapija.net]
> najawe [blitz]

>> sve blitz najawe

> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*