BODEGA: Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life) (Chrysalis Records, 2024)
Ovo sad malo djeluje nestvarno. Bodega je američki peterac iz New Yorka, a zvuči kao 100%-tni bend iz UK ili Irske, te otprve uopće ne bi posumnjali u njihov Manchester, Sheffield, Belfast, Glasgow ili Dublin. Promotrimo: sviraju tipičan post-punk a'la The Fall, a Ameri općenito u zlatno vrijeme post-punka nisu s prelaza 70-ih u 80-te imali takmaca za odgovor na britansko-irski post-punk/ new-wave. Istina, bili su Talking Heads, Blondie, Paty Smith, Devo, Pere Ubu, Television, The B-52's, ajde i The Go-Go's, te nekoliko šlampavih albuma Iggy Popa, a sve je to bila prizma dovitljive američke zafrkancije, koji puta i inteligentog punkerskog humora.
Dolaskom post-punk revivala početkom 21. stoljeća, Ameri i Kanađani su eruptirali s masom bendova i izvođača što su praktički 'pojeli' u komercijalnom aspektu onu nekadašnju originalnu UK/ Irsku (a i njemačku krautrock) armadu jer, zna se, preko bare je show-biz najunosniji. Nego, vrlo je interesantno za Bodegu da su poprilično popularni u UK, a kod kuće su još samo jedan neuspješan bend, kako mi davno reče Ken Thomson, saksofonist Gutbucket da takvih bendova u New Yorku ima na stotine. Naravno, to je bilo prilikom njihove turneje s Girls Against Boys, točno prije 20 godina u zagrebačkom KSET-u.
Glazbeni stil ovog albuma je vrlo jednostavan, minimalistički uklopljen u gitarska legata Dan Ryana i frontmena Ben Hoziea, te imaju i vrckavu Nikki Belfiligo na vokalu (asocira na neuhvatljiv stil Kate Pierson The B-52's), a što je interesantno, bubnjar Adam Shumski (ti bokca, zbilja Šumski) lupa na stoječki, onomad, baš prava new-wave furka. Ispočetka, prije više od decenije, to je izgledalo šašavo, otkačeno, pa i smiješno (pogledajte priloženi live video iz 2014.), doduše, tu je bila sasvim drugačija postava s kosookim basistom i pratećim vokalistom koji je s vremena na vrijeme opalio ručne činele, elem, onaj stari štos The Pogues kada se Spider Stacy na čelu pozornice redovito nabijao poklopcima i činelama po glavi.
Od tada su Bodega neznatno napredovali zadržavši otkačeni stav, debi album "Endless Scroll" 2018. je čak dospio na UK no. 72, dobio vrlo lijepe ocjene, a ovdje je riječ o trećem im albumu s kojime su zainteresirali veliku britansku etiketu Chrysalis Records. Originalna verzija albuma ima 15 pjesama, a ovdje ih je čak 22, odnosno, možda i previše za upoznavanje po prvi puta. Ispočetka, sve krene vrlo zanimljivo u toj šašavoj ekstenziji kratkih pjesama u kojima se provlači društveni komentar na konzumerizam, čak u pjesmi "Bodega bait" Hozei kaže 'ovo je nova pjesma grupe Bodega, neće dugo trajati, imamo toliko stvari da vam prodamo, ali nemamo vremena za pjevanje' ironično se obrušavajući na propagandu i reklame, te se zgodno kotrlja fabuloški od pjesme do pjesme zajedljivim stihovima o potrošačkom društvu.
Ali, s ovime se mora biti oprezan, nisu banalnosti koje se čine samo zabavnim štosevima nalik na Belle & Sebastian koji su se poput Morrisseya zagubili u zadnjih desetak godina isporučivajući prosječne albume. Kod Hoziea i ekipe još uvijek postoji pozitivan stav zajebancije u kritici, umije se uspješno prenijeti mobitel kultura i čitava kvrgavost neuskađenih internet bedastoća s kojima se poigravaju, ali oni koji preferiraju zadubljenost u vlastiti mobitel kao biblijskom gralu znanja nikako ne mogu podnijeti činjenicu da im ekipa iz New Yorka 'sere po glavi' od pjesme do pjesme.
Moja jedina trt-mrt opaska jest da se nakon prvih, zaista odlično sročenih desetak pjesama sve počinje vrtjeti u predvidljivom krugu pasaža tema koje upozoravaju na opasnost progresivnog konzumerizma o kome se manje-više sve zna. Ukoliko se slažete s njihovim zapažanjima, dobro će sjesti poput vrlo rijetkog, pristojnog komentara pokojnog mizantropa Mark Edward Smitha (The Fall), a ako ne, osjetiti će te opravdani prezir fascinacijom moderne kulture u dubokoj satiri. No, nikako se ne mogu osporiti duboka zapažanja o novom oltaru "ATM" (bankomat), seksualnoj aktivnosti na virtualnim mrežama ("G.N.D.") ili lijepog melodičnog popa "Tarkovski" koji je preporučljiv čak i za najkonzervativnije radio stanice.
Naslovi: 1.Dedicated to the dedicated, 2.G.N.D. deity, 3.Bodega bait, 4.Tarkovski, 5.Major Amberson, 6.Stain gaze, 7.Webster hall, 8.ATM, 9.Set the controls for the heart of the drum, 10.Protean, 11.Born into by what consumes, 12.Cultural consumer I, 13.Cultural consumer II, 14.Cultural consumer III, 15.City is taken, 16.Myrtle parade, 17.Cry when yr young, 18.Music hall of Williamsburg, 19.Listen w yr eyes, 20.Adaptation of the truth about Marie, 21.Cultural consumer IV, 22.N.A.S.S.