home > mjuzik > Number 8

kontakt | search |

SAM BROWN: Number 8 (Pod Music/ Dunmore Ltd, 2023)

Kada je u jednom interviewu 1988. na početku diskografske karijere izjavila da joj je umjetnički cilj nanizati albume u akrostihu čija će početna slova biti njeno ime (i prezime), malo tko je to shvatio nekim velikim idealom. Naprotiv, tadašnji ogroman hit "Stop!" (UK no.4) što se još jako dugo vrtio po MTV-u i ostao trajnim pop evergreenom ne silazeći iz opusa svakodnevnog radio etera zagarantirao joj je, smatralo se, veliku karijeru koju će obilježiti uspješnice u nadmetanju s Madonnom, Cyndi Lauper, Tinom Turner, Kate Bush, Tanitom Tikaran, Gloriom Estefan, Banglesicama… samom elitom ženske produkcije što je harala top listama.



Isplivalo je tada da je sa 14 godina pjevala u Small Faces (na albumu "78 in the Shade", 1978.), kao 18-godišnjakinja bila prateća vokalistica Adam Anta (album "Friend or Foe", 1982.), šuškalo se i priležnica mu, a potom se muvala i sa Spandau Ballet, Jon Lordom, kasnije i s Nick Caveom. Spomenuti hit je plasirao njeno ime u svjetsku orbitu, istoimeni debi album je prošao kao alva u 2 i pol milijuna primjeraka, a već naredni "April Moon" (1990.UK no. 38) se zabremzao u procjepu srednjestrujaškog popa ne iznjedrivši niti jedan veći hit koji bi potvrdio njen zvjezdani status. Tek "Kissing gate" je bio nadomak tome, ali zaustavio se na UK no. 23 već nakon jednomjesečnog emitiranja. I tu joj se karijera slomila: nestala je s velikih pozornica, udala se za producenta Robin Evansa, izgledalo je da se povukla, međutim nastavila je objavljivati albume izgubivši ugovor s A&M, a prijelaz na daleko skromnije etikete bacio ju je na marginalne pozicije unatoč svakodnevnom konzumiranju tog velikog hita širom svijeta.
[  ]

I sad, iako je odavno izgubila taj velebni status, a auditorij je ionako pamti samo po tom svjetskom hitu, ovaj njen zadnji album s kojime završava opus akrostih albuma, nimalo nije lamentacija prošlosti. Kao što je 1988. znala stilski pogoditi idealnim pop-balansom, tako i ovdje pokazuje sve odlike suvremenosti. Elektronska produkcija kroz IDM/ EDM obrasce, doduše stagnirajućih formata oko 3 minute s radovima synthova, programiranih ritmova, škripavih zvukova, minimalističkih struktura i ponekim ubodom na insinuaciju utjecajnih joj autora poput Bowievog "Fame" u zgodnom minimal-technu "Doll" pokazuje da ima plodne i zanimljive ideje s kreativnim fuzijama od kojih neke imaju i visoke art temelje poput Kraftwerk, Cabaret Voltaire, John Foxxa ili ranih radova Laurie Anderson.



Dvanaest uglavnom rasplesanih pjesma iznenaditi će svojom jednostavnošću ne pretendirajući poznati senzibilan glas, dapače, bez znanja o njoj, nitko ne bi po ničemu mogao zaključiti da je to ista pjevačica, elem, ne ferma je stara slava i izgleda da niti ne pati za njom. Kroz nisku privlačnih pjesama, a svaka ima neku specifičnost od uvodne "It's okay" s ponešto romantičarskog raspoloženja Human League i Visage, zatim Bjorkovske "Injured", blagih auto-tune eksperimenata "Another day" s Laurie Anderson potencijama "Big Science" (ima i električne orkestracije 'chaos in my mind'), sintetičkog trip-hopa "The story" koji se pretvara u Kraftwerk pastiše, preko komplementarno najzanimljivije "Marionette" ispreplitanjem acid-house/ jazza, središnji dio albuma ulazi u laganije psycho/ dub-ish vode "Not for anyone", da bi odšetao i do nabijenog acid/trance-housea u najbržoj "Shift".
[ Sam Brown ]

Sam Brown   © Ren Brocklehurst

Kako pjesme odmiču, uočavaju se sofisticirani instrumentalni tretmani; ipak nije ovdje samo čista programiranost, ima ovdje zanimljivih sviračkih poteza i rješenja od vremena do vremena, a i zgodne lirike koja predočava zrelost što je ne može baš samo tako sročiti neka tamo, kako bi se pomislio lijepa, ali glupa plavuša što zbori primjerice o lutkici-slatkici "Doll" ili jeftinom komadu "Showgirl" na plesnom podiju "4 on the floor". Sadržaj je dovitljiv, naoko djeluje bezazleno, ali u svakoj pjesmi barem stih-dva odvlače na sasvim drugačiji percepcijski nivo s intelektualnom poantom, tako da je ovo istovremeno i pritajena zasjeda za nepripremljene. U svakom slučaju, mnogi bi mogli ostati iznenađeni jer ova prijatna kantautorica i multiinstrumentalistica nije samo ono čudo jednog nezaboravnog hita.

Naslovi: 1.It's okay, 2.Doll, 3.Injured, 4.Another day, 5.The story, 6.Marionette, 7.Not for anyone, 8.Shift, 9.Showgirl, 10.Tribe, 11. Four on the floor, 12.Ghost

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 22/01/2023

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Death Comes Bleak

STEATORRHEA: Death Comes Bleak (2023)

| 28/01/2023 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Hyena

KMFDM: Hyena (2022)

| 27/01/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: Split with Dirt Chamber

LAST ACTION: Split with Dirt Chamber (2023)

| 27/01/2023 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Love is Still Alive

LAIBACH: Love is Still Alive (2023)

| 26/01/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: Chameleon Complex

CHAMELEON COMPLEX: Chameleon Complex (2022)

| 26/01/2023 | edo žuđelović |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*