ENDLOSE TRAP: Through the Cracks (d.i.y., bandcamp, 2020)
Simpatičan debi album oneman benda iz sjevernog Izraela (Qiryat Shemona) djelo je stanovitog Verdigrisa koji paralelno održava još jedan vrlo sličan oneman projekt Neriglissar s kojim ima 3 EP izdanja. Na drugom EP-iju "Shemot Kol Hashedim" dvije pjesme je otpjevao na svom materinjem jeziku, ali inače koristi isključivo engleski. Neriglissar se opisuje kao atmosferic black metal, dok mu je ovaj projekt namjenjen isključivo za mekši oblik black metala u kome isprepliće dark/gothic, rock, shoegaze i akustiku na komercijalno privlačan način.
Devet različitih pjesama nejednakih gabarita šetaju od uglavnom umjerenih 4/4 tempova "The prisoner", "Folroln pride" i ubjedljivo potencijalnog hita "The essence of torment" s osjetnim melodičnim referencama gothic-rocka, mada bi se po uvodnoj temi "Through the cracks" što počinje nježnim akustičnim staccatima dalo zaključiti da mu je prioritet kompleksna progressive struktura. Također ima razvijen smisao za mračne režave, ali i senzualne 'clean' vokale, te spomenute akustične devijacije kroz posve drugačije relacije koje povezuju ponešto i od Anatheme kada su se stubokom mijenjali od deatha prema ambijentima što se uočava u pjesmama "Recollections into ashes", vrlo lijepim, ali kratkim instrumentalima "The scorpion pit", "Out of the depths" i završnom "The end of June".
Jedina podebljanija pjesma je gotovo 10 minuta dugačak "Memorial" u kome se šalta u blastbeatove black metala izmjenjivajući ih s klasičnim ritmičkim fakturama, akustičnim dionicama i sentimentalno melankoličnim shoegaze disonancama. Melodičnost mu je jedna od privilegija: u svakoj kompoziciji razvija skladni harmonični rad solaža, ne bavi se goropadnim silovanjem klišeja, a jedini negativan naboj ispoljava u depresivnim tekstovima natopljenih mizantropijom i vibracijama neskladnih životnih fakcija, no tko ih u današnje vrijeme nema...
Vještinom muziciranja je dobrano ovladao. Sve mu saliveno stoji ko' na špagu, čak se niti programirani ritmovi ne izdvajaju sintetičkim manipulacijama doimajući se živim bubnjevima, glazba je slojevito izgrađena s mnogim zahvatima, detaljizirao je podrobno dinamike i dramaturško krivudave formate održavajući koegzistenciju skladnosti bez eksperimenata i nekih neočekivanih izleta u nepoznato što ponekad odaje suhoparnost i predvidljivost stilizacije, no sve u svemu, pjesme su mu potentne i primamljivo napucane raskošnim melodijama, a da su još žešće, nimalo ne bi smetalo.
Naslovi: 1.Through the cracks, 2.The prisoner, 3.Forlorn pride, 4.Recollections into ashes, 5.The scorpion pit, 6.The essence of torment, 7.Out of the depths, 8.Memorial, 9.The end of June