Kod autora iz opsega klasične glazbe vrlo često je tako teško pronaći neke adekvatne podatke izuzev ako ti je ne servira sam izdavač. Evo, o američkom kompozitoru Timothy Dunnu iz New Yorka ih gotovo i da nema. Koliko mi se čini, nema niti oficijelnu web stranicu pa je uopće nesmotreno nešto trabunjati o njegovoj prošlosti s obzirom da je rođen 1965., no što ima iza sebe za sada je enigma.
Na ovome debitantskom albumu za Innova Recordings on je skupio kolekciju radova nastalih u St.Petersburgu, Rusiji gdje je od 2002. do 2008. bio na studiju državnog konzervatorija Sergej Slonimsky. Tamo je bio suočen s mnoštvo novih izazova od samog jezika do raznih glazbenih i kulturnih preinaka, netipičnih za američko poimanje života, ali kako tvrdi izdavač, uspješno se prilagodio i ostvario ovaj 52 minuta dugačak rad sa 6 različitih kompozicija neujednačenih duljina od 5 do 13 minuta.
Radeći s gudačkim orkestrom, klaviristom
James Gilesom, sopranisticama
Alexandrom Shatalovom i
Irinom Vassilevom (prisutne u komadu "
Margarita metaphrase" nadahnutim Bulgakovim romanom "Majstor i Margarita"), te dirigentom
Jeffery Meyerom, ovo je inspirirani album što istovremeno povezuje glazbenu umjetnost s književnošću na svježi, ponovno prekrojeni način takozvanog contemporary classical pristupa s brojnim referencama na rusku klasiku koju je Dunne ogrnuo u šlih modernističke gramatike. Bez obzira na čudnovato posložen koncept sa samo jednom pjevanom kompozicijom, vrtoglava kreativnost počinje najduljom temom "
Braid for violin and chamber orchestra" s virtuozom
Arturom Zobninom na violini što se odvalio u zamršenu bajkovitost 'pletenice' poput nekog soundtracka za čarobne crtiće. Nastavlja se jednom od najkraćih "
Ground" u srazu atonalnosti divljeg i otvorenog prostora sa staccatima, da bi sredinu albuma zauzela jedina vokalna "Margarita metaphrase" u još čudnovatijem izdanju poput kratke opere od 11 i pol minuta. Zadnji dio otpada na "
Concert for piano and chamber orchestra" (skoro 20 minuta) podijeljen u tri stavka s mnoštvo kombinacija piana, duhača i gudača kroz neprestane promjene raspoloženja, ambijenata, atmosfera, ritmova, izmjena svijetla i mraka, tišine i naglih preokreta, aranžmanskih zahvata...
Jasno da je ovakva glazbena struktura bila moguće ostvariva u vrlo smionom Dunneovom poduhvatu, upravo tom odlasku u Rusiju čime je dobio na originalnosti kakvu vrlo rijetko imamo prilike čuti kod modernih američkih skladatelja. Uz ovaj spoj tradicije čiste ruske klasike i američkog suvremenog pogleda, ne treba biti prestrog na račun ozbiljnosti uronjene u bajkovitost i stručniji dio književne etike koja nosi sa sobom, kako kaže izdavač i elemente ponukane inspiracijom Gogolja ili Dostojevskog.
Naslovi: 1.Braid for violin and chamber orchestra, 2.Ground, 3.Margarita metaphrase, 4.Concert for piano and chamber orchestra - allegro risoluto, 5.Concert for piano and chamber orchestra - Lento. Vivo, 6.Concert for piano and chamber orchestra - allegro giocoso
ocjena albuma [1-10]: 8
horvi // 08/12/2016