YOUR FRIEND: Gumption (Domino Recordings / Dancing Bear, 2016)
Dvadesetpetogodišnja Taryn Blake Miller iz Kanzasa, nastupa pod imenom Your Friend proteklih par godina i za to je vrijeme objavila EP, ponešto singlova i album "Gumption". Prvo izdanje "Jekyll/Hyde" snimila je uz pomoć prijatelja, a producirala i objavila sama i to od 1000 dolara nagrade, koju je osvojila na "borbi bendova" fakultetskog radija. Album je, zainteresirao ljude u izdavačkoj kući Domino recordings, koji su joj ponudili ugovor i reizdanje istog. Ogoljen i intiman do srži, "Jekyll/Hyde" isticao je Tarynin zanimljiv vokal, u trenutku snažan kao stijena, a u drugom trenutku krhak kao najfiniji kristal.
Dvije godine kasnije, uz pomoć producenta bendova kao što su Deerhunter ili War on Drugs, Nicolasa Vernhesa, i bekapirana s mnogo većom armijom muzičara iza sebe, Taryn Blake Miller vraća se s novim albumom. Bogatija produkcija ne osjeća se još na otvaranju albuma. Heathering, uz sanjivi vokal i pomalo svemirsko psihodeličnu podlogu u kojoj se ističe krhka gitarska dionica kao da je ispala iz b-strane nekog singla The Wild Beastsa.
Već je Come Back From It korak u drugome, orestriranom smjeru, a najviše me, zbog ritma asocirala na Duel Swervedrivera, iako je mnogo nježnija i sporija. Na Desired Things, njen vokal odlazi u neslućene visine, te polako, uz komornu podlogu počinje zamarati, da bi na Nothing Moved u potpunosti usporili uz experimentalno elektronsku nervoznu podlogu. Da nije takva, moglo bi se uz ove dvije pjesme i fino odrijemati.
Iz bunila povlači naslovna pjesma, koja ima sasvim normalnu melodiju i formu, uz koju bi se čak i neki sentiš mogao odraditi, dok ambijentalni ugođaj u posljednjoj šestominutnoj Who will I be in the Morning, opet obiluje igranjem s gumbićima na nekoj elektronskoj spravi.
Na kraju slušanja, čini se kako Your Friend još luta i nije sigurna da li bi bila klasična kantautorica s gitarom u ruci, ili bi se pozabavila bogatim orkestracijama, koje joj, po mojem najbolje idu, ili pak bi se potpuno ubacila u experimentiranje s instrumentima, gumbićima i pomagalima, što bi svakako bilo zanimljivo njoj samoj, no pitanje je koliko bi to bilo njenoj publici.