Britanski trio, oformljen 2008., nazvao se po danskoj bajci, a naziv sam po sebi u potpunosti odgovara njihovoj muzici. Nošeni uspjehom neo gothic grupa kao što su The XX, Big Pink ili White Lies, Rachel, Thomas i Daniel uspjeli su se nametnuti te potpisati za Matador records za koji su objavili oba albuma.
"Violet Cries" (2011) dobrim dijelom je utabao put za drugi album, a kritičari su ga radije uspoređivali s gore nabrojanim bendovima nego s nekim starim perjanicama gothica ili darka. Pjevačicu Rachel uspoređivali su s Siouxsie Sioux, PJ Harvey ili Florence Welch. No, Deathwaltz, pjesma koja je najavila novi album, u sjećanje dovodi Anneke van Giersbergen, nekadašnju pjevačicu nizozemskih dark metalaca THE GATHERING. Čak je u toj pjesmi i muzička podloga na tragu onog što su THE GATHERING radili za vrijeme albuma "How to Measure a Planet?" (2008).
"Wash the Sins not Only the Face" (2013) započinje gitaristički zanimljivom Iceland Spar, da bi sa Slow Wave stišao zvuk i podsjetio na Elizabeth Fraser i ostale 4AD uzdanice iz devedesetih. Takav ugođaj nastavlja se skoro tijekom cijelog albuma. Tek na samom kraju albuma u Smashed to Pieces in the Still of the Night, tempo se diže u ugođaj srednjevjekovnog konjičkog turnira.
Za volioce ovakve melankolično lebdeće glazbe, ovo je sigurno jedan od ovogodišnjih naj albuma. Stoga, ne propustite ESBEN & THE WITCH u Ljubljani (12.5) ili Zagrebu (13.5.).
ocjena albuma [1-10]: 8
pedja // 11/05/2013