Synth-pop se ponovno vratio u punom sjaju. Split Personalities je Umrijeti za strojem na engleskom jeziku.
Rezimirajmo: Umrijeti za strojem i 0.5, kao i najnoviji Split Personalities su skoro jedni pa isti projekti iza kojih stoji jedna osoba. Razlika doduše ima u tretmanima stilova (noise, ambient, experimental, drone), no svima je zajednički nazivnik electro. Ili synth. Kako kome odgovara.
Na ovom prvom izdanju Split Personalities se predstavlja u bazičnom synth-pop izrazu svedenom na plesne tempove ritam-mašina, elektronske melodične basove, ponešto pratećih efekata i odličnom, onom upečatljivom i prodornom punokrvnom post-punk vokalu kakve su često imali bendovi s konca 70-ih i početka 80-ih od Joy Division, Tuxedomoon, D.A.F., Cabaret Voltaire do Soft Cell i The Human League. Estetika ove glazbe je posve jednostavna - zove na plesni podij kroz 4 minimalistički uredno dotjerane kompozicije od kojih završna "Metanoia" pokazuje i određene afinitete ka ranom EBM-u s nekolicinom razbacanih spoken-word samplova i industrial efekata.
Materijal je striktan, udara u noge, a ima i vozećih psycho dionica u uvodnoj "Repetition comes" koja se odlikuje čvrstim vokalima i prostornošću, zatim hitoidnim potencijalom najdulje pjesme "Top of the pops" (nešto manje od 5 minuta) s razvijenom dinamičkom bas melodijom i pratećim efektima kao i senzualnim ženskim laid back glasom, te još i najoriginalnije vokalne izvedbe "Touch sensitive II" s kojom se autor nameće za jednog od prodornijih hrvatskih vokalista.
Vrati li se vrijeme ranih 80-ih kada je synth/electro-pop bio jedan od najkomercijalnijih stilova izniklih iz punka i new-wavea, te stavi li se ovaj EP u kontekst ondašnjih vedeta, razlika gotovo i da nema. Perfektna produkcija, idealne hitoidne 'futurističke' pjesme i šarmantan darkerski ugođaj lirike u kojoj se ima o čemu razmišljati i maštati. Utrpa li se bilo koja od ove 4 pjesme u miks između ranih Depeche Mode, Yazoo, Eurythmics, D.A.F., Yello, OMD, The Human League, John Foxxa i slične kompanije, teško da će se uočiti nekakva bitnija stilska razlika. A neupućenom nikad neće pasti na pamet da je riječ o autoru iz Hrvatske.
Odlično.
ocjena albuma [1-10]: 8
horvi // 24/01/2013