home > mjuzik > Colliding Objects

kontakt | search |

DAVID KECHLEY: Colliding Objects (Innova Recordings, 2012)

Američki kompozitor David Kechley (1947., Seattle) sin je također kompozitora Gerald Kechleya. David je jazz-ekspresionist, minimalist i moderni klasičar koji radi već više od 4 desetljeća (prvu izvedbu "Second composition for Large Orchestra" održao je 1968. u Seattleu), a na svojem novom albumu posvećenom preminulom prijatelju, saksofonistu, dirigentu i promoteru Steven Bodneru (umro početkom 2011), sabrao je nekoliko novih djela, te se pronicljivo vratio na jedno djelo nastalo 1982. godine. Interesantno je spomenuti da je u nekoliko navrata bio blisko vezan uz ove naše ex-Yu krajeve. Sa Zagreb Saxophone Quartet i Eugene Rousseauom je 1988. snimio album "Tsunagari", djelo "BOUNCE: Inventions, Interludes, and Interjections", premjerno je izvedeno na World Saxophone Congress in July, 2006. u Ljubljani sa Ryoanji Duo, a u ljeto 2011. je objavio i "Seven Piano Pieces From Sarajevo".

Ovaj album je podijeljen čak u 5 dijelova i svaki ima svoju priču, a kako su one rađene u različitim vremenskim intervalima, na njemu je sudjelovalo 11 glazbenika. Dva manje-više stalna instrumentalista su Mathew Gold (timetable, udaraljke) i Tom Bergeron (rog, truba, piccolo, udaraljke). Od ostalog instrumentarija prisutni su klasična faluta, harfa i marimba, te sam pokojni Steven Bodner sa alto, bariton i soprano saksofonom.

Album otvara poglavlje "Dancing" sa 4 kratka komada za udaraljke napisanih još 1982. kada je David obilato volio ekspresionistički šarati. To je za upoznavanje s njime odličan uvod jer je ovdje ritmička baza, kao i jedan dio elektro-akustične i avangardne škole u mnogo čemu prisutan. Ta 4 komada zajedno traju nešto manje od 11 minuta i mogu bez ikakvih predrasuda stati u fah egzibicijskog jazz-rocka koji u sebi sadrži kompleksne ritmičke strukture world-musica. Ja bih rekao da je ovo izuzetno pogodno za onaj teren na kome se nalazi Đuro Dobranić, bubnjar benda Chui... Jako kreativno urađeno, svaka čast!!!

Drugi dio "Design and construction (trialogues for trumpet, saxophone & percussion)" je daleko kompleksniji, nastao je 2010. i tu se vidi ogromna razlika spram prvog dijela. U njemu je svirao i pokojni Steven Bodner, a govori, vrlo interesantno, o najobičnijem cirkularu, pili za drva. Moglo bi se tu sad očekivati brundanje i žestoki zveket, ali toga nema. Ima nekog straha u tom radu, okolišanja, razmatranja kako pristupiti tom cirkularu, a da ti ne odsječe prste, te je razvezana cijela priča koja na koncu rezultira i sa ukusno složenoj hrpi napijenih drva za ogrijev. A moguće i daski (skladba "Cross cuts").

U svakako najljepšoj kompoziciji albuma "Untimely passages (a slow goove & chaconne for marimba & flugehorn)" koja je posvećena Bodneru nakon njegove smrti, Candy Chiu (marimba) i Tom Bergeron (rog) razvezuju emotivnu melodijsko-ritmičnu priču, prekrasnu minimalističku pastoralu punu dostojanstva. Ovakva kompozicija spada među najljepše pop-evergreene moderne klasične glazbe.

Četvrti dio "Available light (Midwinter musing for flute & sharp)" (nastala 2005) je opet sasvim drugačiji komad sa 3 pjesme koje govore o autorovoj suprugi Jerilee. Kad ženi dođe 'žuta minuta', onda se svašta događa i nije lako, a to je David Kechley opisao na sjajan način - nije to ni jazz, niti čista klasika, niti avangarda koja se nazirala u prethodnih nekoliko komada, već čista pretorba doživljaja svakodnevnih emocija u vrhunsku umjetnost. Riječi to teško mogu opisati u recenziji, ali priložena glazba može. Puna je komešanja i previranja u temi "Frenetic reflection" na početku koje je muškarac moguće dobio par šamara, a možda i batine zbog nedoličnog ponašanja, a onda se pretvorio u janje kajeći se i tražeći oproštaj. To zna trajati dugo, ne samo satima i danima, već i mjesecima... Uglavnom, ovdje su emocije i dramatika melodrame utkani u dinamiku fabule.



Zadnji, četvrti dio po kome je i nazvan sam album "Colliding objects (interactions for piano & percussions played without pause" je opet sasvim 'deseti' dio mozaika sa razigranom minimalističkom tehnikom piana i udaraljki, te dođe na konac kao određeni 'outro' za spuštanje tenzija koji traje skoro 25 minuta. To je ustvari i najvažniji dio albuma u kojem je autor sažeo neke od vitalnih trenutaka svojeg novijeg rada - neobičnost, melodičnost, ritmiku i sklad za dramatizaciju slobodne igre. Teško je ne uživati u njoj zbog kompleksnosti koja prožima klasiku i jazz istovremeno, ali ju je možda teže razumijeti jer je autor otišao u čistu ekspresiju, sasvim drugačiju od one s početka karijere.

"Colliding Object" je prilično zvrzlana, rockerski rečeno progressive forma albuma s mnogo ritmike i suvremenog shvaćanja klasične i jazz glazbe. U svakom slučaju, ovo je profinjeni art koji od slušatelja traži koncentraciju i duboko poniranje u njega, te prepoznavanje Kechleyevih istraživačkih afiniteta koji su bez obzira na 'težinu' kompozicijskih obrazaca i struktura obuhvatili melodiju, harmoniju i skladnu ritmičnu povezanost.
[  ]

Diskografija:

Five Russian Poems (1968)
First String Quartet (1968)
Sonata For Cello And Piano (1969)
Four Horsemen Of The Apocalypse (1969)
Sonata For Violin And Piano (1970)
Sonata For Flute And Harp (1970)
Concerto For Band (1970)
Double Variations (1972)
Dance Music I (1973)
Trio For Flute, Cello And Piano (1974)
Three Songs (1974)
Faint Harps And Silent Voices (1974)
Duo For Violin And Trombone (1974)
Brass Quintet In Three Movements (1974)
Five Ancient Lyrics On Poems by Sappho (1976)
Dance Music II (1976)
Sonata For Viola And Piano (1977)
Reflections In Time And Space (1977)
Lighting Images (1978)
Concerto For Violin And Strings (1979)
Dance Music III (1980)
Pathways (1981)
Clocks And More Clocks (1981)
Alexander And Windup Mouse (1981)
With Silent Delight (1982)
Dancing (1982)
Ritual Songs And Dances (1983)
Concerto (1984)
Strumming (1984)
Fanfares and Reflections (1984)
Wind Chimes (1985)
Music for Saxophones (1985)
Distant Voices (1986)
Winter Branches (1987)
Tsunagari, with Zagreb Saxophone Quartet and Eugene Rousseau (1988)
Preludes And Phantasies (1988)
Stepping Out (1989)
Soft Refrains And gentle Whispers for 20 Harps (1989)
Voices From The Garden (1993)
Mama Don't Allow (1994)
In The Dragon's Garden (1995)
The Skylark Sings (1995)
Tahuku (1997)
Driveline, A Power Walk for Guitar and Alto Saxophone (1997)
Valencia: Iberian Musings for Marimba and Saxophone Quartet (1998)
Transformations (1998)
Flow (1999)
Restless Birds Before a Dark Moon (2000)
Flute Choir Arrangements 1985-2001 (2001)
Unexpected Passages (2002)
Rush (2003)
Sea Of Stones (2003)
Episodes And Soliloquies (2004)
Bang (2005)
Bounce (2007)
Surface Tension: A Saxtet for Woodwinds (200?)
Wakeful Visions/ Monless Dreams (2008)
Design And Contructions (2010)
Pogled u budućnost/ Pogled u prošlost: Seven Piano Pieces From Sarajevo (2011)
Colliding Objects (2012)

ocjena albuma [1-10]: 9

horvi // 05/01/2013

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Zebra

ŠIZA: Zebra (2024)

| 27/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Jugoslavija 1941​-​1945

BRANDKOMMANDO: Jugoslavija 1941​-​1945 (2024)

| 27/03/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Disgraced Emanations From A Tranquil State

APPARITION: Disgraced Emanations From A Tranquil State (2024)

| 26/03/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: Levitate

GHLOW: Levitate (2024)

| 25/03/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Time to Breathe

SM4LLPOX: Time to Breathe (2024)

| 24/03/2024 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*