home > mjuzik > Monument's Emerge

kontakt | search |

VASALLO: Monument's Emerge (Innova Recordings, 2012)

Kompilacija azijsko-američkog kompozitora Nicholasa (ili Nicka) Vasallo-a predstavlja kronološki opus solo radova od 2007. do 2012. godine. Vasallo je osim svojeg klasično orijentiranog obrazovanja i član heavy metal bendova Antagony i Oblivion (svira bas i vodeći je pjevač), no ovaj rad je u domeni moderne klasične glazbe, te se u pojedinim skladbama mogu čuti i elementi heavy metala jer mu između ostalih gostuju i članovi benda Oblivion.

On je spojio dvije-tri naoko kontradiktorne glazbe: istočnjačku pentatoniku, zapadnjačku modernu klasičnu glazbu i estetske djelove brutalnog heavy izraza, prije svega bubnjeve koje udara ekipa japanske taiko drum grupe. Tako uz instrumentarij u kome prednjači mnogo piano dionica, nađe se aranžmana za duhače, gudače (violina, viola, čelo), klavijature, metalofon, ksilofon, vibrafon, tradicionalni korejski haegum i udaraljke (bez mnogo korištenja činela), a kroz ovaj 70-tominutni kompilacijski pregled prodefiliralo je tridesetak glazbenika i 5 različitih sastava (orkestri, gudački kvarteti i spomenuti heavy metal bend).

Najkaotičniji komad je uvodni "Antares rising" iz 2010. godine u kome je praktički sve ovo gore navedeno spojio u osebujni miš-maš križanac classical-cinematic ugođaja s obiljem perkusija, breakova i kratkih vokalnih ritmičkih krikova. A što se tiče heavy-metala, on je jedino kompletno prisutan u posljednjem broju "Oblivion" u kome se radi o vrsnom doom broju s mnogo ambijentalnih post-industrial elemenata i vokalnih, gotovo 'nijemih' polifoničnih gothic mantri koje upućuju na istraživanje kulture Bizantskog carstva.
[  ]

Uostalom, svih 20 kompozicija nosi jedan te isti pristup - onaj istraživački o kome bi se sad dalo naširoko raspravljati. Vasallo (rođen 1979. godine u San Franciscu) je strastveni 'alkemičar' zvuka koji uz navedene stilove i žanrove voli plivati i u algoritmiji, taiku, spektralnoj glazbi, proučavanjima srednjovjekovnih dokumenata o astronomiji i matematici, suvremenih načela teorije kaosa, polimetrije, simultanih inverzija, te različitim instrumentalnim formatima koje voli komponirati u 10-notnim melodijama.

Ipak, glavni kompozitorski akcent su bogate piano melodije koje čine najveći dio ovog pozamašnog obujma sabijenog u nekoliko različitih komada koji su rascijepkani s po nekoliko kraćih stavaka ("Evanescent revolutions", "Transient reflections", "Five", "The vertigo series", "The fifth world"...). Publici indie i alternativnog rocka svakako je najzanimljivija Nickova interpretacija viđenja čuvenih post-rock Tekšašana Explosions In The Sky u istoimenoj kompoziciji napravljenoj za gudače, piano i perkusije. U njoj se autor pozvao na Bachov "Brandeburški koncert no.5" sa post-romantičarskim strastima koje simbolički povezuje sa r'n'r etikom - buntovnošću. Tu su i još dvije vrlo slične tematske poveznice - "Elements of metal: I. Collapsing obsidian sun" i "Elements of metal: II. Omnes perituri" u kojima je na klasičarski ozbiljan način iskombinirao utjecaj i rad tri heavy metal benda Antagony, All Shall Perish i Hacksaw To The Throat, a one govore o tome što bi se moglo dogoditi da Zemlja ili Sunce postanu supernova. Naravno, kako sam autor kaže sa željom da se 'zabavi svirajući metal' uz principe klasične glazbe. Ujedno, s ovim drugonavedenim komadom snimljenim 2011. godine, Nick Vasallo je po prvi puta u karijeri napisao čisto djelo za gudački orkestar. Tko zna šta su si članovi UC Santa Cruz Resident String Ensemblea mislili kada su dobili partiture za ovaj neobičan komad u kojemu neki muzičari moraju umjesto gudalima svirati rukama, prstima i nabijati po kobilicama intenzivno dinamične tempove, te čudne i razularene zvukove...

Čitavo djelo je tematikom, te tehničkim i instrumentalističkim radom vrlo kaotično, ali pri tome i nevjerojatno slušljivo. Kao što je to navedeno, u nekim trenucima gotovo da 'izleti iz vlastite kože', a u nekim odleprša u senzualnost prekrasnih piano i gudačkih melodija. Neke od njih su strastveno tihe i senzibilne, a onda odjednom iskoči zvijer sa neočekivanim bubnjarskim krešendom. Ili se suoči s kontrastnim instrumentalnim formatima poput predzadnje kompozicije "The vertigo series: V. The aftermath" u kome glavnu ulogu vode bubnjari i pomahnitali prigušeni krikovi sa duhačkom sekcijom i kraćom piano dionicom.

Teško je ovako kompleksno djelo sagledati iz samo jednog aspekta. Vasallo očito ima mnogo različitih afiniteta, no s ovako zvrzlanim kolažom stilova i žanrova ozbiljno može zbuniti slušatelja. Trebalo bi prvo poslušati njegove dosadašnje albume, pa tek onda uzeti ovaj kompilacijski presjek solo radova koji su ovdje po prvi puta objavljeni na nosaču zvuka.

ocjena albuma [1-10]: 8

horvi // 24/06/2012

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka

ON TOUR / GLIB / BAOBAB: Semi-final Hour of the Flood / Drunk Love Music / Zamka (2024)

| 05/12/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: Emanations of Forgotten Past

LABOUS an ANKOU: Emanations of Forgotten Past (2024)

| 03/12/2024 | edo žuđelović |

>> opširnije


cover: Alright

MIRIIAM: Alright (2024)

| 03/12/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Songs of a Lost World

THE CURE: Songs of a Lost World (2024)

| 28/11/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: The Beat That Saved Our Lives / Loves and Curse / Imamo Vas u vidu

KENSINGTON LIMA / SLICK STINGS / LUXUS LORD: The Beat That Saved Our Lives / Loves and Curse / Imamo Vas u vidu (2024)

| 28/11/2024 | pedja |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*