home > koncert > Kries @ Močvara, Zagreb, 08/12/2022

kontakt | search |

Kries @ Močvara, Zagreb, 08/12/2022

Human Rights Film Festival je netom završio, a ja nisam pogledao niti jedan film. To je stoga što radim popodne, pa jedva i na koncerte stignem, evo naprimjer doslovno sam trčao po Prisavlju kako bih propustio što manje Kriesa, koji je u sklopu spomenutog festivala, a u suorganizaciji Vrela Zvuka, tog četvrtka u Močvari svirao. Onda je još ispalo da sam omaškom zaboravljen biti popisan, a koncert naravno rasprodan, pa se to sve još odužilo i ja sam izvana s miksom brige, umora, žalosti i bijesa slušao kako lepi Juro unutra kries nalaže. Mislio sam naivno da mi je pun kurac i da je večer očigledno osuđena na propast. Ne znam sad koja je riječ suprotna od propast, ali ispalo je dakako da sam na nju bio osuđen.
[ kries ]

kries   © tarle

Čitao sam nedavno neki svoj izvještaj sa Kriesa otprije 6-7 godina. Tu sam spominjao neke pojmove poput "energija", "vibracija" i "frekvencija", u poprilično pozitivnom kontekstu, kao sve nam to Kries pruža, ovo-ono. U međuvremenu sam, istinski zabrinut zbog govnarskih njuejdžerskih fejk spiritualnih hipi kurčenja koja vidim gdje god pogledam, apsolutno ukinuo svaku od navedenih riječi iz vokabulara, a mogu komotno reći i da osjećam skepsu po pitanju duhovnosti kao takve. Ipak, neupitnim ostaje, i stajat će zauvijek, taj toliko puta iskustvom proživljeni fakat da na Kries idem napojiti dušu, nakačiti se na praiskonski izvor života, doživjeti jedan obred koji je svevremen, sveprostoran i svemoguć, simultano najjednostavniji i najkompleksniji proces koji se može iskusiti.
[ kries ]

kries   © tarle

[ kries ]

kries   © tarle

Čim zakoračujem u prostor, dnevne banalnosti iz uvoda bivaju prebrisanima, i ulazim u kolo. Mislim metaforički jer se ovog puta iz nekog razloga stvarno kolo nije plesalo (kao, ogromna gužva je bila, ali svaki put bez iznimke je rasprodano, tako da štogod), ali u mojoj se glavi kolo vrtjelo više nego ikad prije. Koliko sam uspio poloviti, nije baš da se svi slažu sa mnom, ali meni je ovo bio najbolji i najvažniji Kries u životu. Nisam mogao znati da ću požaliti što tu i tamo olako iskoristim riječi poput "trans" i "katarza", ali Vas molim da mi vjerujete da je ovo sad stvarno bilo to, po prvi put u mom životu, ako isključimo supstancama (iako, kud ćeš jače supstance od muzike?) izazvana stanja. Znači, zjenice su mi se pola vremena okretale prema unutra pa sam većinom vidio samo žuto i ljubičasto, tijelo su mi prali vrlo intenzivni valovi topline, znojio sam boga oca iz sebe, tresao se, na mahove bio potpuno ukipljen i dislociran, sam lebdim u gomili dok zvukove koji nose cijeli svemir (koji osim van mog mozga postoji i u njemu), i jedino su što sigurno postoji, živim i dišem, a ne slušam ušima.
[ kries ]

kries   © tarle

Da bi se takvo psihodelično putovanje moglo zbiti, vjerujem da je pomoglo nekoliko važnih okolnosti - osjećaj ugode i udomaćenosti u prostoru u kojem smo se nalazili, vrlo dobro ozvučenje, ali iznad svega Mojmirov stav i pogled te večeri. Znao je on ponekad biti dosta "svjetovan" i čavrljav, ovdje ni blizu tome. Došao je kao vrač koji ima voditi obred, i niti na sekundu nije zaboravio taj zadatak, a moć mu je rasla eksponencijalno svakom novom mantrom. Zašto se ovom šamanu tako lako prepuštam dok od bilo kojih drugih zazirem je pitanje na koje nisam siguran da odgovor znam, a još manje sam siguran da je uopće bitno. Za slučaj da jest, opcija koja mi pada napamet je ta što smatram da spike što potječu npr. tamo iz Amazone 1. nitko tko nije odande ne bi ni trebao pokušavati aproprirati i reproducirati jer je to ultra pretenciozno i fejk po definiciji 2. kad ekipa otamo ide drugdje vršiti obrede to bude monetama ako ne motivirano a onda barem uvjetovano, što mi je isto odbojno. Nikako time ne želim poručiti da bi te stvari trebale ostati hermetičnima, ali, s druge strane, ne bi li baš Amazoni, a posljedično i svima drugima, bilo bolje da ju nikad "nismo" otkrili? Da ne kenjam puno, mi smo Kriesova Amazona. Mojmir je najautentičniji izdanak ovog prostora, čovjek koji ima sposobnost shvaćanja i zaokupljanja cijelog kulturnog, povijesnog, socijalnog, prirodnog i svakog drugog konteksta jednim treptajem, jer je cijelim bićem (pa makar živio kao programer u Engleskoj, za što moram priznati da meni ipak jest mali trn u tom narativu, ali mi je također i jako smiješno, kao kad sam jučer vidio plakat na kojem izgleda da mi ravnatelj srednje radi na blagajni u Šparu) ukorijenjen u to, i to u njega. Skriva li se tu negdje razlog nedostatka ozbiljnije inozemne prepoznatosti ovog benda? Sigurno da ne, jer boljeg "world musica" teško da ima, ali je sigurno i to da mi građani Hrvatske to možemo lakše upiti i prepoznati kao neophodno nego drugi.
[ kries ]

kries   © tarle

[ kries ]

kries   © tarle

Dio koji se nekom neupućenom (iako takav teško da će nabasati) možda ne podrazumijeva, pa ga je zato dobro ovdje spomenuti, je taj da to nije priča o Hrvatskoj "za koju smo se borili", i koju se voli na klasično ksenofoban način dok ju se izrabljuje i uništava. Samo bi notornom degeneriku, a plašim se da ih slučajno možda negdje ipak ima, iako nisu još nikad viđeni, moglo pasti napamet zloupotrebljavati ovo što Kries daje u svrhe onoga što se pogrešno naziva domoljubljem. Kriesovo domoljublje je inkluzivno, pobratimsko, ljudsko, univerzalno, jedino. Institut za etnologiju i folkloristiku u Šubićevoj je po tom pitanju institucija važnija od svih crkvi i stadiona, pa im hvala od srca što postoje. Iako je snaga ovih obreda jednim dijelom upravo u njihovoj repetitivnosti, kolektivna žudnja i čista iskrena potreba koju za Kriesom osjećamo nalaže da u repozitoriju spomenutog instituta sigurno ima još materijala za inspiraciju, nema sumnje da bismo voljeli da nam puno toga drevnoga a novoga kola tijelima.
[ kries ]

kries   © tarle

Dugo sam sjedio u kutu žamora terase pokušavajući složiti sve dijelove sebe nazad u nešto što bi moglo nastaviti funkcionirati u očekivanim gabaritima. To mi je koliko-toliko olakšano postalo kad sam shvatio da se unutra slaže ozbiljna čagica, naravno pod kontrolom DJ Emira, glavnog world music kužera u gradu i šire (slušajte Izvorišta!), što me izuzetno obradovalo prije svega zato što jako rijetko zadnjih godina idem u Čvaru vikendom, pa sam već zaboravio kako je to kad DJ vrti i pleše se naveliko.

Sad sam evo išao čitati report prije nego ga objavim, izgleda da sam opet više pisao o sebi nego o gigu. Jebiga.

ujak stanley // 12/12/2022

Share    

> koncert [last wanz]

cover: LAIBACH @ Boogaloo, Zagreb, 05/10/2024

LAIBACH @ Boogaloo, Zagreb, 05/10/2024

| 07/10/2024 | terapija |

>> opširnije


cover: Damir Imamović @ Lisinski, Zagreb, 02/10/2024

Damir Imamović @ Lisinski, Zagreb, 02/10/2024

| 05/10/2024 | dora pavković |

>> opširnije


cover: THE HU + SOLENCE, 17/09/2024, Tvornica, Zagreb

THE HU + SOLENCE, 17/09/2024, Tvornica, Zagreb

| 20/09/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: MUDHONEY + SØWT @ Tvornica kulture, Zagreb, 15/09/2024

MUDHONEY + SØWT @ Tvornica kulture, Zagreb, 15/09/2024

| 16/09/2024 | pedja |

>> opširnije


cover: EINSTURZENDE NEUBAUTEN 07/09/2024, Tvornica, Zagreb

EINSTURZENDE NEUBAUTEN 07/09/2024, Tvornica, Zagreb

| 12/09/2024 | marko šiljeg |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*