home > koncert > Pero Defformero @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 16/01/2020

kontakt | search |

Pero Defformero @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 16/01/2020

Kad slušam onu Shamsinu "Novi Sade", poistovjećujem se sa skoro svakim stihom. Pregršt dragih mi bendova, dobri i pristupačni ljudi, opuštena atmosfera, općenito prejebeno mjesto. Najvažniji dio, svi imaju izvrsnu spiku. Britki, inteligentni, duhoviti, snalažljivi. To naravno uključuje i frontmene, kao odavno dokazani najreprezentativniji uzorak jedne populacije. Od Atheist Rapa i Ringišpila do Zbogom Brus Lija i Piknika, pa tako sve do samog Đoleta, praktički je zagarantirano da ćete odlaskom na neki novosadski bend moći vidjeti jebačku demonstraciju karizmatičnog javnog istupa. Glavati gorštak Biške u trademark bijelom odijelu na čelu bande metalaca zvane Pero Defformero je svakako još jedan odličan primjer te priče, pa je zato pala odluka da se, svega deset mjeseci nakon prošlog susreta, opet ode u Vintage tog četvrtka, ispoštovati ove hibridne mlatimudane.

Najčešće takve preuranjene reprize "stranih" (čitaj: koji nisu lokalni) bendova prođu loše, najbolji primjer kojeg se sad na prvu mogu sjetiti je Madball na istom mjestu, ili recimo zadnji Kultur Shock. Treba pustiti nekih godinu i po po mom sudu kako bi se postigao potrebni balans između "stalno su tu" i "zaboravili su na nas", ovako ljudima implicitno poručuješ da nije bed ako te ovaj put propuste kad se ionako brzo vraćaš. Zadovoljan sam što mogu napisati da ovaj koncert konkretno uopće nije patio od takvih stavki, već je bio prava pravcata repriza u najistinitijem smislu. Znači, isti dan u tjednu (četvrtak), isti broj ljudi u publici (nek' bude 350), isti omjer muškaraca i žena među njima (85%-15%), gotovo ista setlista (uz dodatak jedne friške stvari, "Bez tebe"), pa čak i isti naboj i intenzitet u razmjeni energetskih dobara. I naravno, isto odijelo i lanci na Bišketu. To jest, je li isto? I sam sam za maturalnu odjenuo nešto slično tome, te ga naravno kardinalno zasrao vinom, koje onda više nijedno kemijsko u državi nije moglo oprati. Imajući u vidu okolnosti Defformerinih svirki, logično je pretpostaviti da se i Goran cirka jednom godišnje isprolijeva vinčinom, iz čega proizlazi da mu je ovo već petnaesto čisto novo bijelo odijelo u nizu. Lagodan li i obijestan život živi čovjek koji umije da pjeva narodnjake.

Ono što je jedino stršalo i bivalo drugačije, to je pijana pojava egzibicionističkog ćelavog i nabildanog uzurpatora pozornice koji je od samog početka tvrdoglavo forsirao svoj para-performans. On se sastojao većinom od topless paradiranja u maniri bodibildera, konstantnog grljenja i navlačenja Bišketa uokolo, kao i periodičnog razodjenjivanja prilikom kojeg su punim sjajem mogle, osim genitalija i dupeta, sjati i nacističke tetovaže. Plus veseli dodatak, salutiranje desnicom, naravski. I prijetnje i nasrtanja svima koji bi mu prisrali. Ljudima u publici je masovno išao na živce, i kolektivno su odobrovoljeni kad se konačno prestao pojavljivati negdje na pola koncerta, ali bogami ja sam svirku napustio uvjeren da mu ekipa iz benda ništa nije zamjerila. Biške je cijelo vrijeme "u šaljivom tonu" pričao o tome kako je oduševljen njegovim talentima i davao mu za pravo da nastavlja, doslovno ga ohrabrivao i poticao svojim osmijesima, tapšanjima i provalama. Niti u jednom momentu nitko iz benda nije ni dotičnom, ni redarskoj službi, ni nama u publici dao do znanja da imaju išta protiv lika koji im nasred stejdža hladno mjeri kuruzu, a to je dosta loše ako mene pitate. Još je lošije što odjednom u fejzbuk objavi nakon koncerta fingiraju zgroženost i odriču ga se na sva zvona, a fanovi hvale Bišketa da je to super ishendlao. Je, u smislu da je sve prošlo relativno ležerno i da je ovako izbjegnut potencijalni eksces fizičkog tipa, ali s druge strane imamo očiglednu činjenicu da se radi o bendu koji dopušta nacistima da im mjere kuruzu na pozornici. Što je prilična mrlja u toj spominjanoj blistavoj niski javnih istupa. A možda sam ja samo malo prekonzervativan i trebam se opustiti. Ako se pitate što je svo to vrijeme radila redarska služba, odgovor je taj da su im ruke bile vezane jer su se nalazili u sukobu interesa. Dotični je naime njihov kolega, ironije li - dugogodišnji (bivši?) redar na ulazu u Vintage. Tako da se stvar svodila na to da bi mu svakih par minuta netko od njih plaho pokušao prići i reagirati, što bi on izignorirao i nastavio po svom. Lakrdija.

Ja u životu, to možda već i znate, afiniteta prema metalu u pravilu nemam, Pero Defformero i Živo Blato su jedini koje svjesno i namjerno posjećujem. Ne idem, bogami, ni na narodnjake, osim kad u nekom afteru zalutam, ali baš na svirci nikad nisam bio. Zašto mi muzika sastavljena od dvaju žanrova koji me inače ne dotiču izaziva takvu feromonsku privlačnost i tjera u stanje da nakostriješenih dlačica i široko raširenih ruku još dva sata poslije koncerta na -5 urlam i zavijam "Došli smo do kraja puuuuuuuutaaaaaa našeeeee ljuuuubaviiiiiiii...", pitanje je na koje u biti odgovora nemam, osim onog blentavog da možda minus i minus daju plus. U postmodernizmu su pitanja, odgovori, teorije i zaključci, ionako precijenjena sranja, relikvije vremena kada se još koliko-toliko moglo shvatiti što se događa i što se želi. U takvim vremenima (pod uvjetom da su ista zaista nekad postojala) Pero Defformero ne bi mogao funkcioniratii, jer je poprilično jasno da oni ni sami nisu sigurni što žele postići, koju posluku porati, te da li parodiraju i sprdaju se ili ne. Oni samo praše to nešto između recikliranog i unikatnog (što jest jest, niti jedan drugi bend na svijetu ne zvuči tako, a to nije mala stvar), i neopterećeno prepuštaju da se ostatak posloži sam od sebe. A on se uvijek, pa tako i ovaj put, posloži na način da im narod jede iz ruke i traži repete. Doduše, kad me već vučete za jezik, da im u publici nisu velikom većinom metalci, bilo bi to još luđe i srčanije, ali jebiga - onda ne bismo imali vremena i koncentracije pomno mahanjem glava ispratiti sve te bravure Saše Friša na gitari. A to se mora, čovjek ne ostavlja izbora.

Učestalost nastupanja je nekako nesrazmjerna sa šturom izdavačkom aktivnošću, na album se čeka već jako dugo, pa bi bilo lijepo da se do sljedećeg dolaska taj dio riješi, kao i da se zauzme malo jasniji stav po pitanju tretmana onakvih multitalentiranih performera. Jasno mi je da se samo glazbeno djelovanje Pere Defformere niti rubno ne dotiče takvih tematika i problematika, ali ovdje nije riječ o "politici" nego o zdravom razumu i čestitosti.

ujak stanley // 21/01/2020

Share    

> koncert [last wanz]

cover: AntiValentinovo #5 @ Boćarski dom, Zagreb, 14-15/02/2020

AntiValentinovo #5 @ Boćarski dom, Zagreb, 14-15/02/2020

| 18/02/2020 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: Brkovi @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 13/02/2020

Brkovi @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 13/02/2020

| 17/02/2020 | ujak stanley |

>> opširnije


cover: Zadruga + Overflow @ Stara škola, Novi Marof, 14/02/2020

Zadruga + Overflow @ Stara škola, Novi Marof, 14/02/2020

| 15/02/2020 | mario m. |

>> opširnije


cover: REVIEW/PHOTO - MENT Festival Ljubljana 05-07/02/2020

REVIEW/PHOTO - MENT Festival Ljubljana 05-07/02/2020

| 13/02/2020 | jelena vojinović |

>> opširnije


cover: Progressive Crew: LIMITLESS APOLOGIES, 11.II 2020., KC Mesnička, Zagreb

Progressive Crew: LIMITLESS APOLOGIES, 11.II 2020., KC Mesnička, Zagreb

| 13/02/2020 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net
> najawe [blitz]

>> sve blitz najawe


well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*