home > interwju > Tomo Božović alias Tom Benzon (COOL SHAKES)

kontakt | search |

Tomo Božović alias Tom Benzon (COOL SHAKES)

Za nastupni album Cool Shakesa - "Cool Shakes" Dinaton, Dubravko Jagatić je na VIP Online stranici napisao: "Album koji će sigurno zavoljeti svi zaljubljenici u rockabilly, djelomično swing, a ponajviše ljubitelji stare škole rock'n'rolla. Album koji ne nudi ništa posebno, ali zabavlja i predstavlja Toma Benzona, Maria Žuvelu Alfa i Jordesa kao vrhunske muzičare koji jako dobro znaju što rade." Najbolji sugovornik za Cool Shakes svakako je Tomislav Božović, odn. Tom Benzon, prekaljeni rock-fanatik, čovjek koji je nakon sviranja gitare u Kojotima i okupio novu ekipu.

Zašto ime Cool Shakes i tko je autor?
Još dok sam živio u Švicarskoj i svirao sa drugim bendovima ime "Cool Shakes" mi se iz nekog razloga motalo po glavi. Vremenom je to postao "slang" u rokerskoj ekipi za sve sto je cool - cool žensku, cool gitaru, motor..., tako da je logično da sam svojem prvom autorskom bendu u Hrvatskoj dao ime "Cool Shakes".
Kako je došlo do osnutka grupe i tko su članovi?
1993. sam u Londonu upoznao Marija koji je već bio "faca" u tamošnjim rokerskim krugovima. Postali smo najbolji prijatelji, on je kupio kontrabas i počeo vježbati. U to sam vrijeme živio u Zurichu, ali čim su naše europske turneje i avanture završile, našli smo se u Zagrebu i počeli sa radom. Nas dvojica smo Alfa i Omega benda. Kroz grupu je prošla masa muzičara, ali nas dvojica ostajemo "jedno". Na bubnju je trenutno Ante Prgin-Surka.
Gdje ste snimali album i koliko ste zadovoljni produkcijom?
Snimano je u Zagrebu, u studiju kod Branka Podbrežičkog. Snimci su u redu ali iskreno smo očekivali puno više. To ćemo pokazati na drugom albumu.
Koliko dugo je trajalo i kako je izgledalo traženje izdavača s obzirom na činjenicu da ste medijski relativno nepoznata grupa?
Samo traženje izdavača nije trajalo jako dugo. Problem je bio u tome što većina izdavača želi tekstove na hrvatskom jeziku a tu je bio problem. Nisam bio spreman na taj kompromis jer ovakva glazba koju mi izvodimo najbolje zvuči na engleskom jeziku tako da sam bio uporan do kraja dok nije došao "Dinaton".
Za izdavačku kuću "Dinaton" ste tada objavili. Album. Kakve su bile kritike i kako si zadovoljan podrškom koju grupi pruža "Dinaton"?
Album je izašao oko nove godine. Kritike su OK. Da je reklama bolja bilo bi i više recenzija CD-a. Ali još nije kasno da se obrati pažnja na naš prvi album. Što se tiče "Dinaton"-a, dobri su ali bi mogli i bolje.
DOBAR, ŽESTOK RNR BAND
Jeste li imali konkretnijeg financijskog rezultata nakon izlaska albuma, ili grupa "zarađuje" samo živim svirkama?
Čuo sam da se album ne prodaje loše ali za sada sva zarada dolazi od svirki, nažalost.
Jeste li snimili spot - nekako neizostavan dio promocije novih albuma, izvođača… Ako jeste, kako to da se baš ne vrti previše? Ako niste - zašto niste???
Grrrr! Poludim na ovo pitanje. Snimili smo "spot". Budući da je katastrofalno loš molio sam ljude sa TV-a da mi učine uslugu i da ga ne vrte. "Spot" za meni najdražu pjesmu "Blue Train" upropastio je ....., ostati ću pristojan i neću reći ime mada nije zaslužio. Upravo se radi novi spot za pjesmu "Send your letters (no more)" koji radi ekipa "Plavog filma" na čelu sa Zoranom Pezom.
Da li vas publika doživljava više kao autorski ili kao klupski band, s obzirom na reputaciju odličnih svirača i zabavljača kao i na brojne obrade u repertoaru?
Publika nas doživljava kao dobar, žestok R'n'R bend. Ako se vratimo kroz vrijeme, vidjet ćemo da se od 40-tih, 50-tih, 60-tih godina repertoar bendova sastoji od obrada i autorskih stvari. Elvis, Beatles-i, Rolling Stones-i, svi su oni na prvih par albuma imali većinom obrade. Na prvom albumu "Cool Shakes"-a imam 5 svojih stvari a sve obrade koje su na albumu kao i one pjesme koje nisu na albumu a izvodimo ih na svirkama, su u našem aranžmanu i prepune vrlo autorskih solo dionica. Polako spremamo drugi CD gdje planiramo staviti većinom autorske stvari te možda dvije, tri obrade.
Postoji li, po tebi, u Zagrebu odnosno Hrvatskoj klupska scena za grupe poput "Cool .Shakesa", sa svim potrebnim atributima - dovoljno klubova, publika, učestalost svirki, odgovarajuća financijska potkrijepljenost?
U Zagrebu postoji šačica klubova koji rade OK: Sax, KSET, Jabuka, Pauk, Tvornica. Nešto se počelo događati, vidjeti ćemo.
Koliko i gdje sviraju "Cool Shakes"-i i koje su vam najznačajnije svirke do sada?
Često sviramo u klubu "Sax" u Zagrebu ali sviramo i po cijeloj Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni… Išli smo i na turneju Beograd, Novi Sad, Sentu... Bili smo jedini gosti iz Hrvatske na internacionalnom Jazz i Blues festivalu u Šabcu. Prihvaćeni smo - mrak! Muzika, kao i druge umjetnosti nema granica. Jako je bitna i prošlogodišnja turneja po Španjolskoj. Spremamo se i za Englesku…
Gdje su i što rade članovi "KOJOTA" i "MALEHOOKERSA", tvojih bivših grupa?
Što se "Kojota" tiče, rastali smo se kao muž i žena kada pukne brak. Iskreno nemam pojma što neki od njih rade i gdje su. Bobo Grujičić svira i dalje punom parom sa "Belfast Food". Alen Marin radi u ZKM-u. Davor Viduka svira bas u Kawasaki 3P. (op aut. Intervju s Davorom Vidukom imali ste prilike čitati u prošlom broju RTV Varaždinca!)
Zašto su se te grupe raspale? "Malehookers"-i su imali podršku Nacionala (Ilko Čulić) dok su Kojoti imali jaku podršku svoje izdavačke kuće "Dancing Bear" iako su bili napadani od Nomada?
Za "MaleHookers"-e ne znam. Oni su više bili imitacija R'n'R-a. Momci čiji roditelji imaju puno para pa misle da im je sve dostupno. E, pa zeznuli su se. A "Kojoti", e pa taj se bend NIJE SMIO RASPASTI. Zar je jadno napadanje "Nomada" (impotentnih studenata) dovoljno da bend prestane sa radom?! 'Kojoti' su bili razmažen bend navikao na pohvale sa svih strana. Onda je došao 3. album, par kompleksaša to ispljuje, pritom kritizirajući vezu Alena i Severine, što nema veze sa glazbom. Njihova veza je postala glavna tema a glazba je pala u treći plan. Žalosno je što neki prištavi klinac dobije priliku trovati ukus ljudi koji su taj bend davno prije zavoljeli. Samo ću još reći da su "Kojoti" bili odličan bend koji je svirao zdrav i žestok R'n'R i nismo se trebali raspasti. Čekalo nas je još puno milja i prerija.
SURADNJA SA SVJETSKIM FILMAŠIMA
Jednom si nam rekao da si radio glazbu za film u Španjolskoj i da si tamo svirao. Kako si došao do Španjolske, kakvo je to iskustvo i o kojem se filmu radi?
Da, prošlog proljeća i ljeta Mario (kontrabasista) i ja otišli smo na turneju po Španjolskoj. Uzeli smo session bubnjara u Barceloni i našli menadžericu Veronique. U njenom klubu "1954" smo često nastupali. Mario se vratio u Zagreb, a ja sam ostao jer me Španjolska fascinirala, a pogotovo Barcelona. Veronique mi je našla prateće muzičare i svirali smo po klubovima. Nakon svirke u klubu "La Boite" prišao mi je "neki lik" sa svojom ekipom. Rekli su mi da snimaju film i da navratim do studija. Sve je zvučalo nestvarno no ipak - bilo je stvarno! Ispostavilo se da je režiser filma direktor fotografije Almodovarovih filmova koji sada režira svoj film. Ostao sam u Barceloni oko 4 mjeseca, dobio stan na korištenje, dnevnice. Uletio sam u orkestar a "by the way" potpisujem i dvije svoje kompozicije u filmu. Član orkestra je bio i perkusionista iz grupe Manu Chao. Film se zove "Ceste" a sniman je u stilu Jima. Jarmousch-a i Davida. Lynch-a, gdje je radnja negdje iza a atmosfera je ono što nas očarava.
Zašto se o tome na ovim prostorima tako malo zna?
Na ovim prostorima se uvijek zna kad, na primjer, Šimić kupi novi auto, a suradnja hrvatskog glazbenika sa svjetskim filmašima očigledno nije zanimljiva - "ća se može!"
Na 1. albumu imao si mnogo gostiju, između ostalih gitare je svirao i Zoran Čalič, bivši gitarista bivših majki. Družiš se i sa Kilmisterom, zanima nas, iz tvoje perspektive, što ti ljudi rade, jesu li vezani uz glazbu, i u kakvim ste vi odnosima?
Da, Zoki je svirao sa nama godinu, dvije. Trenutno živi u Brežicama, vodi neki klub i svira. Kilmister je odličan dečko, veliki radnik. Zadnjih par mjeseci se vratio u formu, vježba po deset sati na dan. Glazba je njegov život. Kratka pauza i skrivanje od gomile mu je došlo kao punjenje baterija za nove pobjede. Vježba, živi u Čakovcu sa curom Sandrom i vježba sa profesionalnim muzičarima. mislim da će nam biti gost na novom CD-u.
Kakav će biti slijedeći album Coolshakes-a i kakvi su vam planovi?
Album će biti žestok, možda stilski malo moderniji od prvog. Kontaktirali smo producenta Edija Cukerića čiji mi se rad dopao na albumu Bambi Molesters-a na kojemu sam i ja gost. Nastaviti ćemo i sa osvajanjem terena izvan Hrvatske.
See ya! Cool Shake pozdrav za čitatelje TERAPIJE!

okhrk // 20/05/2003

Share    

> interwju [last wanz]

cover: JOŠKO RATKOVIĆ - 'Mi smo bili klinci novog vala, Santorius Santorius su potreba izražavanja umjetničkog momenta bluesa i rocka'

JOŠKO RATKOVIĆ - 'Mi smo bili klinci novog vala, Santorius Santorius su potreba izražavanja umjetničkog momenta bluesa i rocka'

| 27/09/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: DRAŽEN ĐORĐEVIĆ (Dichotomy Engine): 'lomljenje gitare može da napravi jako dobar efekat'.

DRAŽEN ĐORĐEVIĆ (Dichotomy Engine): 'lomljenje gitare može da napravi jako dobar efekat'.

| 02/05/2024 | horvi |

>> opširnije


cover: Simon Bonney (Crime and the City Solution)

Simon Bonney (Crime and the City Solution)

| 30/11/2023 | pedja |

>> opširnije


cover: ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

ZMAJ ORKO STAR: Još ne razmišljamo o novom albumu

| 21/11/2023 | horvi |

>> opširnije


cover: GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

GORAN POLAK: 'Šarlo je kriv za sve'.

| 17/09/2023 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*