"Let the world change you, and you can change the world"
Temeljen na zapisima budućeg doktora Ernesta Guevare (Bernal) i njegovog najboljeg prijatelja Alberta Granade (de la Serna), "The Motorcycle Diaries" opisuje putovanje koje su oni poduzeli početkom 50ih godina prošlog stoljeća. Njih su dvojica studenata, naime, povodom Granadina 30tog rođendana, željeli na motoru proputovati Latinsku Ameriku. Naravno, na putu ih očekuju razne zgode i nezgode, od problema sa vremenskim uvjetima i starim motorom, preko zavođenja latinskoameričkih ljepotica, do spašavanja žive glave od njihovih ljubomornih muževa. I konačno, do otkrivanja vlastitog životnog puta i sazrijevanja...
Biografski filmovi o poznatim ličnostima su uvijek "tricky business". Knjiga nekako može pretrpjeti puno toga, uostalom, može biti i vrlo opširna ili dolaziti u nekoliko dijelova, dok film ipak ima neka ograničenja. Mislim, bez obzira o kojoj se ličnosti radi, teško da bi prosječan gledatelj mogao pratiti 5ero satni film o životu neke osobe (osim ako je ta osoba imala IZUZETNO ispunjen cijeli svoj život i ako je film IZUZETNO dobro napravljen). Stoga mi se čini da je fokusiranje na neki određeni period života, vrlo bitan za tu osobu, za film i za gledatelja vrlo dobro rješenje.
Ono što je meni osobno zanimljivo je odabrani period života legendarnog Guevare. Naime, dok vjerujem da bi velika većina holivudskih redatelja uzela njegov revoluconarni period, s nagalaskom na kubansko razdoblje, i time stvorila još jedan filmski spektakl za ogromne kino dvorane s Dolby Surroundom (R), brazilac Walter Salles odabire za tu osobu možda još i važnije razdoblje - ono u kojem on od dječaka postaje muškarac, ono kad sazrijeva. I time dobiva priliku za dramu o ključnom raskršću u životu individue, za dramu o Životu samom.
Odlična gluma (dvojački par je izuzetno uvjerljiv kao par dobrih drugara; o Bernalu malo kasnije), izvrsni soundtrack, vrlo dobar scenarij koji nije prenatrpan željom da kaže što više važnih podataka u što manje vremena (česta boljka biografskih filmova), te odlična režija, dobre su preporuke za gledanje jednog od osobno najboljih filmova ove godine. Čak i ako vam njegov lik & djelo Che Guevare u životu ništa ne znače, niti imate majicu s njegovim likom.
Gael Garcia Bernal, koji je u par godina uvjerljivo prevalio put od popaljenog teenagera (
"Y tu mama tambien") do jedne od kultnih ličnosti našega doba (zadnjih par godina kao da je u nas prisutan Che revival, ako je ikad bio i odsutan uostalom; ona njegova najpoznatija i najiskorištavanija fotka koja vam je već sigurno zapela milijon puta za oko, najčešće na (crvenim) majicama, je meni nedavno zapela za oko na jednom novom atriklu - na duhanu! kapitalizam stvarno nema granice...), zaslužuje posebne pohvale.
ocjena filma [1-10]: 8
sale // 06/12/2004