Pristiglo nam je po prvi puta izdanje
Filter records, labela iz Makedonije koji se putem interneta plasirao kao poligon za promociju talentiranih glazbenika. Počeli su sa izdavaštvom 2007. i do sada su objavili 22 izdanja, uglavnom u obliku EP-ijeva, a osim nekoliko makedonskih imena (Tripnotic, Game Over, TDR i Etheric Loopz), ostatak kataloga zauzimaju izvođači iz USA (Van Ark, NSOK, Alcendor, Abstract Butta Fingas), Britanije (Little Birds, Akasha FX) i Njemačke (Dirty Cat). Filter je prvo bio veoma popularan radio show koji se emitirao pet puta tjedno, potom mjesečni časopis, pa i web portal, no na koncu je njegov autor i urednik Emil Hadži Panzov digao ruke od cijelog medijskog angažmana i odlučio se samo posvetiti produkcijskom radu orijentiravši se na izdavaštvo onih autora koji su voljni raditi nešto novo i drugačije od klasične kurentne scene.
Ovo prvo izdanje s kojim predstavljamo njihov rad je u kataloškom redosljedu 21. realizirani produkt, a potpisuje ga bristolski dvojac Akasha FX kojeg čine članovi elektronskog sastava Kosheen. To su osnivač Darren Beale (znan i kao Darren Decoder) i Kristian Townsend. Usput, Kosheen i dalje radi, te do konca 2010. se može očekivati njihov četvrti studijski album. Ovdje su se mimo standardnih obaveza u bandu prepustili remiksevima vlastitog (i proslavljenog) EP-ija "Without Limits", te su objavili produljenu plesnu verziju sa 5 pjesama koje se nalaze i na originalu. Riječ je o mahom standardnim remix obrascima koje je ovaj dvojac uobličio preko esencijalnih postulata elektronske plesne produkcije koja je jednom nogom blago zakoračila na alternativni teritorij. Uz konstantne 1/1 tempove, vokali su provučeni kroz delay, echo i ine efekte (često i sa scrach manirom), a prostornost koja je raširena na vrlo duboke pasaže uokvirena je psihodeličnim ambijentom što cijelom EP-iju pridodaje 'space' dojam. Premda su Kosheen kao band, a i sam Beale bili strastveni ljubitelji techno-driver dvojca Orbital, njihovi utjecaji su se rijetko zamijećivali; ovdje postoje tek malene podudarne opservacije u tretmanu elektronskih basova i razvučenom 'drajverskom' harmonijom koja je lišena specifične instrumentalizacije.
Daleko više ovaj remix EP funkcionira na paralelama opskurnih konstrukcija Kraftwerk (naslovna pjesma "Without limits"), ritmičkih karakteristika Sly Dunbara & Robbie Shakespeara ("Stars feat. Frances Mary"), Afrika Baambaate ("Without limits - Akasha breaks fest mix"), bržih trip-hop tempova s daškom okusa produkcije Adrian Sherwooda ("True self" i "Conscious feat. Jnr Blind"), te eksperimentalnih natruha nekad čuvenih avangardista Mark Stewarta & Maffie iz sredine 80-ih. Uostalom, Mark & Maffia su jedni od pionira bristolske elektronske scene, a Akasha FX su gotovo doslovno sljedbenici njihovih uvrnutih glazbenih riješenja, barem na ovome radu. Nekada je ovakav fade-in/ fade-out tretman efekata bio specifičan simbol Bristola; oni sa dubokim sjećanjem pamte lucidne eskapade prvog Stewartovog banda, kultnih The Pop Group koji su zaobilaznim putevima utjecali i na cijelu techno i elektronsku scenu. Danas su se mnoge njihove nekadašnje često nerazumljive i neobjašnjive eskapade pretvorile u sastavni dio DJ, electro i ine produkcije protegnuvši se već na treću-četvrtu generaciju koja mahom sve manje 'konta' odakle sve ove tehničke domišljatosti i kombinacije proizlaze. Na svu sreću, Akasha FX su toga vrlo dobro svijesni i ne parodiraju s ovim postulatima samo da bi dobili efekt mističnosti i neobičnosti, već ih pokušavaju prilagoditi u relativno prihvatljivim pop manirima kojima relevantno nastavljaju staru lokalnu školu u suvremenom obliku.
Na prvo slušanje EP se može doimati kao prazan konstrukcijski okvir, no u principu razdvojenu prostornost Akasha FX koriste kao poligon za manifestiranje dubokih slojeva psihodeličnih harmonija i eksperimentalnih minijatura u kojima se mogu razabrati i dub elementi. Slojevitost nekolicine različitih stilova (prije svega electro-popa, trip-hopa i dubstepa) prošarana je maštovitim minimalističkim opservacijama u koje se uranja postepeno i s pravom se može konstatirati da ovo nije glazba baš za svakoga pa makar se radilo i o ljubiteljima navedenih žanrova. Od svega, ovo je ponajmanje 'zabavna' glazba.
ocjena albuma [1-10]: 7
horvi // 06/09/2010