Bøltorn je već bio više puta recenziran na ovom portalu, a sada donosimo pregled najnovijeg uratka s kojim autor Henrik Nordvargr Björkk nažalost zaključuje ovaj projekt.
Album otvara '
Outlaw- Prayer' koja na pulsirajuću podlogu stavlja snimke vjerojatno nekakvih ubojica ili kriminalaca prije nego prelazi u ritmički noise segment koji kombinira repetativne ritmove i noise sekvencu praćenu digitalno izmanipuliranim vokalima. Rekao bih klasični power electronics sa povremenim izmjenama dok je izvorna dinamika repetativnog ritmičkog noisea nositelj pjesme. Sljedeća '
Stay away I' nastavlja ovaj stil kombiniranja bubnjeva sa ne baš toliko agresivnim electronics sekvencama. Kako sam recenzirao kompilaciju demo materijala ovo mi je sve ispod razine onoga što sam tada imao prilike čuti. Samo čekam da počne nekakva powernoise pjesma praćena plesnim pokretima futurističkih darkerica sa plinskim maskama preko usta, no stvar se drži svog kursa vokalnih ispada koje se izmjenjuju sa elektronskim sekvencama.
'
War is peace' me zato kroz prve sekvence podsjeća na sve ono što mi se svidjelo kod tih ranih materijala. Hladan, dehumanizirajući power electronics koji inkorporira određene elemente industrial noisea. Skladba progresivno uvodi noise manipulacije dok u mixu ipak dominiraju vokali. Promjena u odnosu na prve skladbe i više ono što bih volio čuti od ovog talentiranog stvaraoca. '
Ignorance is strength' nastavlja u ovom orwellijanskom štihu, još mračnija, i sa puno više noisea od prethodnice pa postajem sve više optimističan oko ovog albuma. Dosta toga se zasniva na repeticiji, bilo da su u pitanju electronics ili noise sekvence u nekim stvarima, bilo vokalna izvedba u drugima. Svakako nije dosadno. Sami kraj pjesme neću kvariti opisom. '
Freedom is slavery' završava izlet u literarnu 1984. u malo žeščem štihu od dvije prethodne, iako su u pitanju nijanse. Bezvrijedni proli ni ne znaju stvarnu narav naše stvarnosti, dok proverbijalnih Goldsteina ni u stvarnom svijetu ne nedostaje. Kult ličnosti voljenih vođa od Aljaske do Kamčatke dominira medijskim prostorom, dok neupitne dogme konzumerističkog konformizma preuzimaju ulogu direktnog sustava kontrole i nadzora. Orwell je na kraju ipak kapitulirao pred Huxleyem jer umjesto apsolutne diktature ipak živimo u narkodistopiji. Elementi koji ipak figuraju i u ovom tipu masovne kontrole, poput ekrana koji bilježi naše akcije i lokacije ipak postoje, no vladajuća mašinerija je našla način kako da nas privoli da svojevoljno poklonimo sve potrebne podatke u zamjenu za komfor iluzije sigurnosti i nekakvih "prava".
Šesta '
Armed' počinje kao avangardna industrial stvar i označava još jedan zaokret u stilu te progresivno eskalira do točke gdje harsh noise biva ukalupljen u ritam bubnja. '
Stay away II' koristi sekvence iz Chaplinovog 'Velikog diktatora' nakon čega dolazi militaristički ritam uz polagano eskalirajući noise. '
Name-Rank-Number' je isprva krckajući noise opet praćen isječcima monologa iz nekog filma kojeg ne prepoznajem, nakon kojeg dolazi harsh noise nadogradnja koja bez basovite podloge jednostavno nema takav "impact' i djeluje nedovoljno. Baražna militaristička paljba koja potom slijedi sedonekle iskupljuje, ali u istom fazonu bez nekih velikih promjena ide do kraja pjesme. Album svom kraju privodi kompozicija '
On vas les tuer...' koja je jedna od boljih na albumu.
Bio sam fan ranih demo izdanja i dao im visoku ocjenu, ovaj je za nijansu ispod toga, ali i dalje je to dobar power electronics za sve ljubitelje žanra. Više militaristički, i dok je vjerojatno konceptualan u zamisli, ne isporučuje fenomenalan materijal ranijih izdanja.
Naslovi: 1. Outlaw - Prayer, 2. Stay Away I, 3. War Is Peace, 4. Ignorance Is Strength, 5.Freedom Is Slavery, 6. Armed, 7. Stay Away II, 8. Name - Rank - Number, 9. On Vas Les Tuer...
Ocjena (1-10): 7,5
marko šiljeg // 29/11/2023