Pokvareni harsh noise wall prepun kisjelih morfema. Danas bi smo moderno rekli za osobu po izgledu "kako je ciničan", cinizam koji je dobrim dijelom prisutan u američkom zvuku devedesetih, čija izdanja postaju vrijedna umjetnička djela. Na discogsu sam pročitao da umjetnik koji stoji iza ovog projekta je izvršio samoubistvo 2022.
Ako po određenoj jednostavnosti možemo smatrati ovaj snimak HNW, koji je dovoljno istaknut, s pravom, u prvi red otkrića HNW muzike, otkriće koje je za mene suviše prijateljski naišlo u periodu istraživanja po bandcampu, izdanja koja bih samo slušao, a kasnije stvarao i izdavao. Izvjesna kontrola pola, ne po seksualnoj opredijeljenosti, već po tjelesnoj prisutnosti, možda čak i nekog prelaska koji je poput stanja prihvatanja bolesti - nošenja sa čitavom situacijom, jedno od umjetničkih disciplina na kojima se to ne čuje, osjeća. Jako izražen stav prema tome da se izvjesna stanja ne saznaju direktno u toku javnog nastupa, bolna osjećanja, gotovo da ona ne postoje. Dok slušam Monolithic Torment mislim da je muzika koju stvara predstava tjelesnog stanja, da ne kažem bola, i muzika postoji do krajnjih granica shvatanja u smjeru umjetničkog dojma, bilo da joj je dato značenje izvjesnosti homoseksualizma ili neka polna tranzicija koja poslije određenog trajanja snimka postoji kao metrizamid u vidu oslobađanja piljevine direktno gledajući osobu koja proizvodi zvuk, senzacija osobom, suprotnosti u odnosu na onu koju smo očekivali. Suština saznanja tog jednog detalja usljed konstantnosti zvuka je sama po sebi revolucionarna na ovom izdanju. Mislim da će ovo izdanje u budućnosti biti od velikog značaja za samu muziku. Ja lično na konkretnom snimku čujem mnogo više, potpuno otkriće koje spaja sve muzičke pravce, sve više bliže klasici pored koje bi smo voljeli rado da se nađu naša izdanja, a koja se sudaraju u određenom smislu u okvirima naših privatnih arhiva. Da li više govori o klasičnoj muzici ne znam, ali zahvaljujući njima sve više različitosti djeluju moćno.
ocjena albuma [1-10]: 10
edo žuđelović // 05/02/2023