home > mjuzik > Live in Hamburg 1978, with Ralph Towner, John Abercrombie & Nana Vasconcelos

kontakt | search |

JAN GARBAREK: Live in Hamburg 1978, with Ralph Towner, John Abercrombie & Nana Vasconcelos (NDR Jazz Workshop, 2022)

Nalik steel drum početkuuzperkusije u stilu Don Cherry-ja, stil koji izazatvorenihvrataimasvoslobodnovrijemeovogsvijeta. Grebanjeflenđžauzdahovepostajepomalo "muralski". Uključuje se ostatakbenda koji podižeatmosferunavisokinivodoživljaja, kolikomožebitivrijedan album za ljude koji cijenedoživljaje. Prava luna u bendu, toplogpredvečerjakoje je rezervisanosamo za doživljaje ne bašonusuštinskupotrebukojuoniimajupojedinačno u svojojsamoći. Ne bihništavišerekao bez da je u stilu "govna u limenci" koje se krijeizažbuna da opalimetak. DostablizuPharoah Sandersuticaju, u suštinimalo je izvođača koji suuticajni, ali on je tolikouticajan da se čovjekzapitakojaenergija je prisutna u njegovombićuiduši. Gotovo da zaboravljasviračnaovomalbumunasebe od uticaja u jednomtrenutku, a dobro je krenuosaksofon. Uvod u temukojućesamiodsvirati je većklasičnatemakoja se izvodijošdavno, od kadsam se sa ja interesovao za sviranjedžezana bas gitari, to je sve u džezumanifestovano, ostaloisto do dana današnjeg, to je džez,ako me ko razumije. Saksofon koji svirakaleiduoslanjajući se na bend u velikomdijelushvatajući da je potrebnojošsvjetlakoje je on dobro odsvirao, ali se bend počnegubitii u onajnjegovpakao, Bill Evansstil. Saksofon koji dominira, uzjakukompresijubenda.Džez koji se zasvira u sobinekoggitariste, bez benda, alii to je džezisvešto je džezsvira se uživo, kazakodšljiveiuzefruluzasvira, nasredđžez-a, mislim da je flauta, ima taj mirisšina, kratkašetnjanekognarodnogintermeca, saudaraljkama. Kao da imamješavinesrbijanske narodnetradicije. U nekidžezfazon, mislimnijedaleko od tog poimanja, s obzirom da se u džezumožesvaštačutiinačelnoakosmoobaviješteni da se radi o džezkoncertusve je moguće. Kao da supotpunozalutali u nju, ipotpunočuđenjesatendencijominstrumenta, sviralačkom da se nađenajednomtakvommjestu. Tu sustalii ne mrdajuodValjeva do Vojvodine, Sava Centra...
[  ]

Dostaperiferneteme za razliku od onih tradicionalnih kojima su trebali onako džezerski da pristupe, kaopravimuzičari. Ali nedaim se od Sandersapobjeći. Mislim se u sebi,đžabeti je sad ići do periferije, kad ono aplauz. Najači do sad inajduži. I onisuimalisvoj period nasnimku. Sve tone u zaborav, ipočinje da izvodi taj nekijutarnjidoživljaj. Dobar je taj povratak. Koliko je dobro bitisam u kućidokpostojeovakvialbumi, mislim, ovaj album predstavljarevoluciju u muziciistokao free jazz. Trebamalovremena da se shvati. Membrane igitaranpr, sve je bližepoimanjudžezakad se počnečutisaksofon. Za oveprostore, ex YUovo je kultan album. Vjerovatno bi ovakoneštoidali da se ide dalje, ako bi se pojavilipred nekimdžuboksom. Vjerovatno bi u određenomtrenutkupomislili to smo mi Podgoričani u iščekivanjuovogalbuma. Nisamrekao. Lijeposjećaj koji nosim u sebi, druženjesaraznimljudima, okolnostikojenastajudokdolazim do njih. Potreba da se ode samnakafu, uz koji dim u parku,dok se susrijećemsavremešnimfasadamaiopuštam se u hodanjukoje me motiviševišenegosamfakultet u tom trenutku. Knjige, kafaipušenjesunajljepši period mog studiranja. Bliskost centra grada koji samjoškaomladupoznao. Kišneulicekojeponekadpojačavajumotivacijusvakodnevnogzadovoljstva.



Mislim da nema veće jednostavnosti života nakon onog teškog perioda devedesetih, gotovosvakariječnekakoizvlači taj smisaooddrugog, zašto je jedannarodpropao, svismozapravobiliosuđeninaistoosimmogućnosti da se izbjegne rat, u našemaparthejdu. Prilično dug album, skorodvasata. Zadržavanjenasvakihnekolikominuta da se ne ugasi album je prostodioslobodnogvremenačijećenamslušanjevjerovatnostvoritinaviku da se istrajei u tome da sutihdvasatakorisni za slušanjemuzike. Primjećujemkao da nema bass gitare, otuda se namučišesasaksofonom, preuzeo je potpunoulogutoginstrumenta u pojedinimdijelovima, improvizaciji. Potpunobeznačajneneke solo dionicenagitarinekodžezsoliranje, nabojiinstrumenta koji stvaratuatmosferu, sve je to dobro kad se bend uključiali se ne uključuje dobro, da sviraju. Mislim da bi ova muzikauspjela da zainteresujemalibrojljudi koji se baveizdavaštvom da kažeovo bi se mogloizdati, u tom smislusve je dobro ipotpunozadovoljeno, čak se ja mislim ne libe da ga stave u rukeatentatoranapredsjednikadržave, a neđeidetaljnoopisuježivotnakonorganizacijeistog. Mislimradištooćešsloboda da nastavimćeimatisvoj put koji će se sprovoditionakokako to nalažunekadrugapravila.

ocjena albuma [1-10]: 6

edo žuđelović // 13/07/2022


PS: naslovi:
1 Spanish Samba
2 Timeless
3 Viddene
4 Nimbus
5 Krusning
6 Waterwheel
7 Backward Glance / Entering / Telegram Part 1
8 Backward Glance / Entering / Telegram Part 2
9 Backward Glance / Entering / Telegram Part 3
10 Backward Glance / Entering / Telegram Part 4

muzičari:

Jan Garbarek - saxophones
John Abercrombie - electric guitar
Nana Vasconcelos - drums, percussion
Ralph Towner - acoustic & classical guitars
Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: Unburied Corpse

FLESHROT: Unburied Corpse (2022)

| 23/09/2022 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: The Best of Evo Ruke

RAZNI IZVOĐAČI: The Best of Evo Ruke (2022)

| 21/09/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Village of the snake god

THE HOLOGRAM PEOPLE: Village of the snake god (2022)

| 21/09/2022 | marko šiljeg |

>> opširnije


cover: The Twang Machine

THE ROUTES: The Twang Machine (2022)

| 20/09/2022 | horvi |

>> opširnije


cover: Znamenja ob poti

MATEJ KRAJNC: Znamenja ob poti (2022)

| 19/09/2022 | horvi |

>> opširnije


> chek us aut!
> diskografija
cover: Live in Hamburg 1978, with Ralph Towner, John Abercrombie & Nana Vasconcelos
  • Zbigniew Seifert - We'll Remember Zbiggy, 1979 ,
  • VariousNDR Jazz Workshop No. 24, 2015
  • Various NDR Jazzworkshop '72, 1972
  • Andrej Hermlin& His Swing Dance Orchestra, Benny Goodman's Carnegie Hall Concert 1938 * The First Complete Authentic Re-Recording After 65 Years, 2004
  • Peter Brötzmann Group - Alarm, 2005
  • Soft Machine - NDR Jazz Workshop, 2010
  • Return To Forever - La Fiesta In West Germany 1972, 2004
  • Keith Jarrett / Charlie Haden / Paul Motian - Hamburg '72, 2014
  • Ben Webster With The Oscar Peterson Trio - In Hannover 1973, 2006
  • Oscar Peterson, Ben Webster - During This Time, 2014
  • Peter Brötzmann Group - Alarm, 2006
  • Keith Jarrett, Charlie Haden, Paul Motian - Hamburg '72, 2014
  • Henry Cow - Hamburg, 2017
  • Henry Cow - 40th Anniversary Box - The Road: Volumes 1-5, 2008
  • Soft Machine - NDR Jazz Workshop, 2010
  • Keith Jarrett / Charlie Haden / Paul Motian - Hamburg '72, 2014
  • Globe Unity Orchestra & Choir Of The NDR-Broadcast - Hamburg '74 ‎(CD, Album, RE), 2004

> linkz
> rilejted? [@ terapija.net]
> last [10] @ terapija.net

well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*