home > mjuzik > I Can Hear The Children Singing: 1975-1978

kontakt | search |

PRINCE ALLA & JUNIOR ROSS: I Can Hear The Children Singing: 1975-1978 (Blood And Fire records, 2002)

Uvijek aktualno izdanje za hrvatsku reggae scenu

Rijetko se na inozemnom tržištu pojavi izdanje koje se može ovako tijesno povezati sa našom lokalnom scenom i u istu ruku dati ljudima priliku da povežu lokalni fenomenološki element i muzički afinitet u jednu skladnu cjelinu te kroz sve to i nauče nešto o reggae glazbi. Upravo ovo izdanje koje je napravila engleska Blood and Fire etiketa ne namjerno ima na naše tržište upravo ovakav utjecaj. Ne samo da je ovo lektira za sve ljude koji su se sretali na zagrebačkim koncertima Prince Alla, već im je ovo prilika da otkriju što je Prince Alla radio u mladosti te u udobnosti vlastitog kauča upoznaju rane dragulje koje je iznio, po mnogima, najpopularniji roots vokal na našim prostorima i upoznaju njegovog bliskog prijatelja i suradnika Junior Rossa te njihovog zajedničkog producenta Tappu Zukiea.

Prince Alla je počeo svoju glazbenu karijeru snimajući za Joe Gibbsa, tada dobro rangiranog producenta, za kojeg je odradio nekoliko singlova kao solo izvođač ili kao dio Leaders vokalne skupine 1968. Ubrzo nakon ovih radova, Prince Alla se povlači duboko u Bobo camp Prince Emmanuel Edwardsa(ovo je ranija, ne agresivno-homofobno-rasistička varijanta poznate jamajkanske sekte Bobo Shanti koja osim imena malo što filozofski dijeli za potonjima, op.a.) i tamo ostaje sve do 1975. I tada, naravno, se vrača na Greenwich farmu i otpočinje svoju glazbenu karijeru za Tappa Zukiea i Bertram Browna, koji su se tek počeli vježbati u produkciji. Ovdje započinje naša priča o ovom CD-u. Prince Alla prvo izbacuje singl Bosrah(čitaj-Bozrock) koji nam predstavlja jasan početak kultiviranja Prince Allaovog 'plačljivog' vokala i vodi nas do zaključka o određenoj sličnosti po crti poveznici istog vokala sa Horace Andyem, tipološki naravno. Ovdje je predstavljena extended verzija spomenutog singla kojeg jasno ocrtava još prisutna crta amaterizma kod Tappa Zukiea zbog načina na kojeg je napravio prijelaz u extended, točnije dub varijantu. Naravno, stvari se moraju popraviti pa na pjesmi "Furneal extended" taj prijelaz zvuči mnogo prirodnije, tako da je prisutan čak i svojevrstan fade out između dvaju varijanata ove vesele roots pjesme. Na skoro sličnom truba-leaden ritmu napravljene su i sljedeće dvije skladbe "Go Down In Silence" i "Slave Master" u kojima je vrlo vidljiv Princeov povratak plačljivim vokalima, tako eminentno odsutnim u prethodno referiranoj pjesmi. Kao definitivni dragulji ovog CD-a istakli su se "Daniel(in the lions' den)12" mix" i "Black Man 12" mix featuring Tappa Zukie" gdje praktički imamo originalnu i Tappinu "DJ" verziju(interpunkcijski znakovi na epitetu DJ su tu da vas podsjete da na Jamajci riječ DJ se češće povezivala sa Mic Chatterom nego sa Disc Jockeom, op.a.) na kojoj Tappini vokali u svojevrsnom battleu sa Princeovim vokalima demonstriraju svu snagu jamajkanske produkcije na jedan za taj otok isključivo, karakterističan način.

Junior Ross je praktički enigma o kojoj se u široj javnosti zna vrlo malo. Kao Alla i Tappa, Junior Ross je odrastao na Greenwich farmi te vrlo mlad započeo svoju glazbenu karijeru, prvenstveno kroz rad vokalne skupine Junior Ross & The Spear. Ovdje leži najveća enigma, jer je line-up vrlo često mijenjan, tako da se kroz The Spear profiliralo nekoliko imena poput Prince Alla, Roy Palmer, Frankie Jones i Leroy King koji su svi pjevali back vokale sa Juniorom na lead poziciji. U mnogo veselijoj i dub svjesnoj roots varijanti Tappa Zukiea, Junior Ross je snimio neke od dragulja jamajkanskog rootsa sa sredine i kraja sedamtesetih. Njegova prva ikad objavljena pjesma "Babylon Fall" ovdje je prisutna na posljednjem mjestu drugog CD-a, što se može protumačiti kao pokušaj Blood and Firea da sakrije ovaj dragulj od nepažljivog slušatelja jer je posve jasno da je ovo vrlo amaterski otpjevana vokalna dionica Junior Rossa, koja bi trebala biti na početku CD-a da jasno prikaže napredak ovog vokaliste kroz singlove koje je snimao. Umjesto toga, kompilaciju su odlučili otvoriti veselim pjesmama poput "Judgement Time extended" koja, uzgred budi rečeno, uistinu zvuči kao vrhunski odrađen roots ritam, ali i "Man From Zion" koja uvodi neizbježnu crtu rastafarijanizma u njegov dio kompilacije. Ovdje je također prisutna originalna i DJ verzija sa Tappa Zukiem kroz pjesmu "Liberty" i njezin DJ ekvivalent "Freedom Fe Natty feat. Tappa Zukie" koji, iskreno govoreći zvuči mnogo bolje od originala. Također su na ovom dijelu kompilacije prisutni maxi singl varijante pjesama poput "Send Me Over There", "Bow Down Babylon", "So Jah Jah Say" i ostali koji nam demonstriraju dub roots koaliciju jedne i druge verzije što nam daje priliku da usporedimo i odvažemo u kojem se stilu Tappa Zukie najbolje izrazio.

Sam fenomen ove kompilacije može se, za naše prilike opisati kao "kompilacija najpopularnijeg i njegovog prijatelja". Zanimljivo je to samo što je ova kompilacija prošla više-manje nezapaženo kod domaće publike i da se oko nje nije diglo dovoljno prašine koliko je i za očekivati da će se dići. No, ništa zato, par sretnika koji si odluče kupiti ovu kompilaciju neće ostati zakinuti za jedan istinski dragulj koji sam pokazuje kako Prince Alla ide od Gibbsa do Bobo Shanti kampa, preko Greenwich farme gdje radi kao glazbenik, a kasnije po vlastitom izboru i kao ribar, do naših pozornica. Naravno, između vremena kad je većina ovih singlova snimljena i današnjeg dana kad smo ga gledali na našim pozornicama sa Asher Selectorima prošlo je dosta vremena, ali ova kompilacija nam daje priliku da upoznamo ranog Princea i da se upoznamo sa njegovim prijateljem Juniorom Rossom koji je ionako izrazio želju za pračenjem Prince Alla na turnejama, kao i priliku da se upoznamo sa radom Tappa Zukiea, vrlo talentiranog jamajkanskog producenta.

igor kozličić // 31/10/2005

Share    

> mjuzik [last wanz]

cover: TFCF

LIARS: TFCF (2017)

| 21/08/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Desperado

SANTORIUS SANTORIUS: Desperado (2017)

| 20/08/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Refractions

MENISCUS: Refractions (2017)

| 19/08/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Između ostalog

ZLATAN HADŽIFEJZOVIĆ: Između ostalog (2017)

| 18/08/2017 | horvi |

>> opširnije


cover: Inerte

ATAVISMO: Inerte (2017)

| 17/08/2017 | horvi |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*