home > koncert > #14 InMusic festival @ Otok Mladosti, Zagreb, 24-26.06.2019.

kontakt | search |

#14 InMusic festival @ Otok Mladosti, Zagreb, 24-26.06.2019.

Završio nam je i četrnaesti INmusic festival, koji je kao i dosadašnji imao svojih svijetlih i tamnih trenutaka, odličnih, dobrih i loših bendova i svega ostaloga što ide uz festivale. Ove godine smo imali debitanata, možda i najviše u zadnjih par izdanja.

Pritom ne mislim na debitante po godinama staža, nego na debitantne nastupe u HR.
Najveće iznenađenje i "pobjednici" festivala su irski FONTAINES D.C.
[ Fontaines D.C.@InMusic ]

Fontaines D.C.@InMusic   © Edita Sentić

Svojim su debi albumom "Dogrel" napravili dar-mar na sceni, a mi smo imali sreće vidjeti ih baš u trenutku najvećeg rasta. Moglo bi se reći da su oni "najbolji ulov ikad" ekipe koja radi festival. Petorka je to iz Dublina, koja, kao i svaki irski bend, u pjesmama naglašava svoju pripadnost. Svojim post-punk "joy division like" melodijama u koje su ubacili svega i svačega te narativnim vokalom, koji još više dolazi do izražaja u živoj formi, ispunili su prostor ispred Hidden stagea, iako je u to vrijeme vrlo blizu svirao daleko poznatiji Johnny Marr.
[ Johhny Marr@InMusic ]

Johhny Marr@InMusic   © Edita Sentić

Momci su uz zvukove Boys from the County Hell umarširali i rasturili sve prisutne svojom iskrenošću i lepršavošću. Nakon samo 40 minuta odsvirali su sve minus dvije pjesme sa spomenutog prvijenca i otišli. Da li proračunato ili ne, publika ih je uspjela dozvati na bis gdje su s nama podijelili jednu od posveta njihovom gradu, predivnu Dublin City Sky. Tako smo ostali zakinuti samo za The Lotts, pa se nadam skorom ponovnom viđenju i nadoknadi. Nadoknaditi moramo i Too Real, jer se baš na toj pjesmi dogodio prvi "ispad struje" na ovogodišnjem festu, a komentirali smo da se to dogodilo jer su bili "prestvarni" za tu večer.
[ The Cure@InMusic ]

The Cure@InMusic   © Edita Sentić

Još se jednom dogodio "strujni ispad" (barem koliko je meni poznato) i to upravo na bendu zbog kojeg su došli mnogi, pa i ja. THE CURE su osnovani prije 43 godine, kada momci iz texta iznad nisu bili ni u planu, pa ni mnogi posjetioci festivala. Ipak, na neki su način i oni bili debitanti, jer su nam došli prvi puta u svojoj karijeri održati stvaran i pravi koncert. Već u najavi naglašeno je kako će njihov set trajati preko dva sata, što je prilično neuobičajeno za festivalski nastup.
[ The Cure@InMusic ]

The Cure@InMusic   © Edita Sentić

No, ako znamo da njihovi solo nastupi traju preko tri sata, ne treba se čuditi tome. Robert Smith i Simon Gallup, sa svojih 60 na leđima, predvode ovu bandu, i jedini su u bendu još od '70ih. Ostatak se pridruživao u raznim fazama, a najmlađi je bubnjar Jason Cooper, koji je s njima od albuma "Wild Mood Swings". Koncert je bio podijeljen u 4 faze, dvije relativno sporije i psihodeličnije, te dvije hitoidne i lepršavije. Započeli su sa dvije pjesme s albuma "Disintegration", Plainsong i Pictures of You. Neki su primjetili da su isti početak imali i 1989 u Ljubljani. Iako sam trebao, na žalost nisam bio tamo i dan danas plačem zbog toga. Negdje oko polovice ovog aktualnog koncerta, dogodio se malo žešći "ispad struje" nego na FDC, pa su Smith i društvo odjammali "na suho" neki 5-10 minuta dok se struja nije vratila, a čini se da je taj događaj malo i digao atmosferu, jer je tada uslijedio moćan set predvođen s Inbetween Days, pa Just Like Heaven, Play for Today i A Forest. I da je tu bio kraj, bilo bi dovoljno, ali ubitačan bis je zecementirao sve koji su govorili da je njima prošao rok trajanja i da su otrcani i olinjali darkeri. Žao mi je stoga, da tog poslijepodneva nisam uspio vidjeti i domaće dark snage PHANTASMAGORIU, pa da mogu napraviti i neku usporedbu.
[ The Cure@InMusic ]

The Cure@InMusic   © Edita Sentić

Ovo su svakako dva hajlajta o kojima će se još dugo pričati. Oni koji su uspjeli izdržati pričati će i o ZEAL & ARDOR, koje nam je Frank Turner toplo preporučio, a on sam je dobrano zagrijao ono nešto vjerne publike koja je došla drugi dan u 18:30 čuti ga u RH po ne znam ni sam kojiput, ali znam da mu je to bio 2354 nastup sa The Sleeping Souls. I bilo je baš dobro. Pričao je i pjevao na Hrvatskom, natjerao nas je da plešemo u krugu, pljeskamo na njegov znak i svaka čuda nam je radio. S tolikom lakoćom i simpatičnošću, da bi Pelle iz THE HIVESa mogao puno od njega naučiti. Naime, iako je pokušavao to isto, nije mu baš polazilo za rukom, a sve to skupa je izgledalo dosta tužno. Čak im ni karatista koji je dodavao gitare nije uspio pomoći.
[ The Hives@InMusic ]

The Hives@InMusic   © Samir Cerić Kovačević

Tog prvog dana, Hidden stage se pokazao kao najbolja opcija za slušanje odlične muzike. Osim FDC, tamo su nas svojim noiseom počastili domaći KEVLAR BIKINI te melodični i žestoki NORD, koji prizivaju u misli neprežaljeni FATHER. NORD su nas osim svojim novim i starim pjesmama počastili i žestokom izvedbom I Feel You od Depeche Mode, a zanimljivo je da je nešto kasnije te večeri i Johnny Marr učinio isto, samo malo blaže. Moglo bi se reći da su DM bili najzastupljeniji na festivalu, iako nisu bili tamo, jer su i GARBAGE u svoju Wicked Ways ukomponirali Personal Jesus. Vjerujem da su se DM mogli čuti i s nekog od štandova u sklopu festa.
[ Gargabe@InMusic ]

Gargabe@InMusic   © Edita Sentić

Da, i Garbage su bili jedni od debitanata u RH, iako su u susjedstvu bili preko nekoliko puta u svojoj 25 godina dugoj karijeri. Shirley dobro vlada glasom i pozornicom, svirački su moćna mašina, no Butch je poslao izaslanika na bubanj, a matrice i snimljeni materijali bili su u većini.
[ Gargabe@InMusic ]

Gargabe@InMusic   © Edita Sentić

I Frank i Shirley su bili uzbuđeni što mogu nakon sebe na glavni stejđ poslati SUEDE. Iako se na početku činilo da neke stvari ne štimaju, gitare su bile malo preprštave, Brett se malo mučio na uvodnoj As One, negdje oko So Young i Metal Mickey sve se posložilo, i dalje je bilo kako sam se i sjećao s prethodna njihova dva nastupa kada sam ih gledao.
[ Suede@InMusic ]

Suede@InMusic   © Edita Sentić

Nekom će se sviđati, a nekom ne, Brettovo preglumljavanje, skakanje preko monitora i grljenje s publikom, ali to je šou, a Brett je stvarno dobar šoumen. Možda mu nije trebala ni akustična verzija Wild Ones, jer ju je teško otpjevao, ali pogledajte snimke s početka karijere, pa će Vam biti jasno koliko je od tad napredovao.
[ Suede@InMusic ]

Suede@InMusic   © Edita Sentić

Poslušao sam još malo i neo soul naše Stephany Stefan, i pomalo dosadnog Kurt Vilea, i napadno dosadne Skindred, i ponavljače od prošle godine Super Besse, i jedine ovogodišnje predstavnike world muzike Gato Preto, i naporne Thievery Corporation i lagano naporne za ove vrućine Lysistrata, i neobjašnjujuće LP i odlične slovačke postrockere The Ills. Ostale sam preskočio, većim dijelom namjerno.
[ Suede@InMusic ]

Suede@InMusic   © Edita Sentić

I da, ako ste propustili. Ni ovaj fest nije prošao bez kiše. Doduše, sramežljive iz jednog malog oblačka, ali dovoljno da se piše.

pedja // 27/06/2019

> vidi sve fotke // see all photos

Share    

> koncert [last wanz]

cover: DEAFHEAVEN + Touché Amoré @ Kino Šiška, Ljubljana, 17/09/2019

DEAFHEAVEN + Touché Amoré @ Kino Šiška, Ljubljana, 17/09/2019

| 20/09/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: OPERATORS @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 04/09/2019

OPERATORS @ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 04/09/2019

| 06/09/2019 | pedja |

>> opširnije


cover: Goran Bare i Majke @ Špancirfest, pozornica Stari grad, 27.08.2019., Varaždin

Goran Bare i Majke @ Špancirfest, pozornica Stari grad, 27.08.2019., Varaždin

| 30/08/2019 | okhrk |

>> opširnije


cover: KING UBU, 8.VIII 2019., Ljeto na Savi, Zagreb

KING UBU, 8.VIII 2019., Ljeto na Savi, Zagreb

| 19/08/2019 | horvi |

>> opširnije


cover: Kikagaku Moyo @ Vintage, 15/08/2019

Kikagaku Moyo @ Vintage, 15/08/2019

| 16/08/2019 | ognjen bašić |

>> opširnije



well hosted by plus.hr | web by plastikfantastik*