Večer nakon 'Smaka svijeta' put me naveo u susjedni MMC Črnomerec gdje se održavala teška metalurgija, taman za izgradnju nove infrastrukture nakon armagedona.
vomit © horvi
Prvi bend bili su mlađahni
VOMIT koji su uveselili svoje vršnjake što su stekali i naguravali se ispred pozornice. Bilo je padanja i klizećih startova uz poznate obrade Motorhead ("Iron fist"), Kreator ("Flag of hate", "Under the guillotine", "Pleasure to kill"), Sodom ("Outbrake of evil"), Death ("Beyond the unholy grave") i sličnih standarda starog thrasha. Momci se pale samo na energiju i kasapljenje 4/4 ritmike, tako da su im skoro sve pjesme zvučale isto od čega im je bas bubanj bio najglasniji jer su svirku otvorili bez tonske probe. Bubnjar im je zakasnio na probu, a skoro i na koncert tako da je njihov nastup bio upitan do zadnjeg trenutka. Već su organizatori htjeli pozvati neki drugi bend na stejđ...
mephisto's requiem © horvi
MEPHISTO'S REQUIEM su kućni bend MMC Črnomerca, pa su shodno tome imali i najbolji zvuk. Ali kakav! No, oni izgleda samo ovdje, barem koliko sam ih gledao dvaput izvan ovog kluba (nekad davno u Saxu i jednom u Močvari) ostvaruju najbolje zvučne performanse gotovo dotjerane u tančine. Masni bas, kompaktne gitare, čisti i razgovjetni dupli vokali, vraške ritmičke tehnikalije... a sve to, pa skoro na svjetskom nivou. Kad bi uspjeli svoj teški i uglavnom tromiji industrial-metal s ovakvim kriterijima kanalizirati i prenesti na studijski rad, odjeknuli bi i daleko šire od okvira domaće demo scene. Imaju sve moguće atribute najmodernijeg benda u ovom fahu kakvi se rijetko mogu naći i u samih vedeta žanra, no čudno je posmatrati ekipu koja se na prethodnom bendu rasturila da je ovdje ostala posve nezainteresirana. A jedan od bitnih razloga je taj da Mephisto's Requiem nemaju niti mrvice retro supstanci, već su posve suvremen bend čija muzika i stil tek dolaze. Pokazuju sklonosti ka eksperimentima, elektronskim samplovima i mnogim tehničkim detaljima obogaćenim upečatljivim gitarskim inovacijama kakve nitko ne rabi. Usudio bih se reći da im je ovo do sada bio najbolji zvuk i najbolja svirka kojoj sam prisustvovao. Strašno moćno i kvalitetno!
tirania © horvi
Kvartet
TIRANIA iz Zaprešića ima već 5 snimljenih radova (uh, nisam čuo nijedan) i sviraju melodic death, no nisu nimalo opaki i ne pribjegavaju mnogo ka blastbeatovima. Prilično su jednostavni u stilu i izrazu, čak su i podosta tromih tempova koji im idu u prilog veoma slušljivog, pa čak i zabavnog karaktera s kojima isijavaju njihove autorske pjesme. Vokal je jako dobar, komunikativan i bend bi valjalo još poneki put provjeriti, a i pronaći neke snimke jer su oduševili izvedbama "The horror in the eyes", "Wilbur whateley", "The puirsut of vikings" i "Tyrants came tonight".
death eclipse © horvi
Zadnji bend bili su vrlo mladi
DEATH ECLIPSE iz Novske, black metal četverac predvođen opakim vokalom frontmena Dominika Kutleše. Stilski su također vrlo jednostavni i bazirani na stari black iz 80-ih koji pokazuje sklonosti ka minimalističkim melodijama otprilike kao da ste The Cure prebacili s 33 na 45 okretaja, dodali sirove distorzije i Smithov vokal zamijenili puno dubljim i prodornijim. Imaju i nekoliko odličnih pjesama, a ja bih izdvojio "Inscribed in destiny" i ponajbolju "Without possibillity" s tremolom i jako dobrim gitarskim radom koja im može postati i svojevrstan hit. Bili su pozvani i na bis, pa su još jednom otprašili "Chained in misery".
Sve skupa, izuzev onih prvih mlađahnih thrashera koji mi nikako nisu 'sjeli' zbog monotonosti repeticija i predvidljivost (čuo si jednu pjesmu - čuo si sve), ovo je bila čisto zgodna metal večer s tri, ajde četiri različita benda u drugačijim stilovima. Za svakog ponešto. Taman.
horvi // 25/12/2012