Nakon dugo vremena put me nanio u SPUNK, kultni rock klub u sklopu NSB. Nisam ondje bio dobre dvije godine, a razlog mog večerašnjeg posjeta bila je likovno-glazbeni event. Zvonimir Haramija (poznatiji kao Hans) organizirao je premijernu projekciju svog prvog autorskog animiranog filma "Monster Master", a kao glazbeni dio večeri bio je u planu koncert zagrebačkog garažnog rock'n'roll benda "The Dykemann family". Na ulazu u SPUNK iznenađenje - prostor se preuredio, tako da je ovaj kafić (klub) sada veći i prostraniji. Interijer pomalo zreliji, ali svakako se može osjetiti "štimung" koji odgovara ljubiteljima žešćeg zvuka. Ono što me nije iznenadilo, bila je velika gužva - već sat vremena prije prve projekcije sva sjedeća mjesta u SPUNK-u bila su zauzeta, a nedugo zatim jedva da se unutra moglo ući. Ispijajući pivo i krateći vrijeme ćavrljajući s ljudima koje dugo nisam vidio iščekivala se prva projekcija. Svjetla su se odjednom prigušila, muzila se ugasila, a svjetlost projektora zatreperila je na platnu prikazujući prve kadrove animiranog filma. Kratkometražni film "Monster master" u trajanju od 5 i pol minuta zanimljiv je uradak tematski povezan s glazbom. Naime, glavni lik crtića je čudovište "Monster master" koje živi u gramofonskoj ploči - kada se ploča zavrti na gramofonu, čudovište uvlači slušatelja u ludi paralelni svijet u kojem egzistiraju zombiji, napaljeni vanzemaljci i egzotične plesačice. Iako nikako ne mogu reći da redovito pratim scenu animiranog filma u Hrvatskoj, ovo je jedan od najzanimljivijih uradaka domaćih autora koje sam vidio. Sa odjavnom špicom SPUNK-om se prolomio veliki aplauz oduševljene publike, a nakon projekcije crtića zasvirali su odlični "The Dykemann family", koji su kao autori pjesme i glazbe iz crtića bili savršen dodatak ovom eventu. Nakon četrdesetak minuta dobre svirke održana je još jedna projekcija animiranog filma za one koji su došli kasnije, a našlo se i vremena da u četiri oka popričam s autorom koji je organizirao zanimljiv event na kojem je predstavio odlično autorsko djelo.
The Dykemann family © Saša Huzjak
Terapija: Koliko dugo se ovime baviš i čime si se sve do sada bavio na području likovnog rada?
Hans: Diplomirao sam 2007. g. na Akademiji likovnih umjetnosti (nastavnički smjer u klasi prof. Šiška), ali crtam od malena. Bavim se ilustracijom, kolažom, slikarstvom i animacijom i do sad imao nekoliko izložbi crteža, slika i kolaža u Zagrebu, Koprivnici i Novom Sadu. Radio sam i ilustracije za majice, plakate i spotove za par domaćih i stranih bendova , aradio sam i kao animator na nekim domaćim filmovima i na nekoliko edukativnih animiranih filmova za austrijsko i njemačko tržište...
Terapija: Imaš mnogo pozitivnih rezultata i puno dobrih kritika. Koji su ti radovi najdraži?
Hans: Od svih stvari koje radim najdraži su mi crteži i kolaži, a od projekata na kojima sam radio to su plakat za drugi psychobilly festival "Openyourlegs" u Zagrebu, zatim moj rad na oslikavanju Branimirove ulice 2010., cover za singl jednog ukrajinskog! psychobilly benda "Poison Bar" , kratki animirani film Monster Master (nastao u produkciji Bold Studia Zagreb) i suradnja na istom projektu s bendom "The Dykemann Family".
Kadar iz animiranog filma "Monster master" © Zvonimir Haramija
Terapija: Da li ti je ovo prvi autorski animirani film koji si napravio?
Hans: Da, ali spomenuo bi još da sam bio glavni animator na kratkom animiranom filmu "Moj Put" iz 2010. (rađenom po knjizi Svjetlana Junakovića, u režiji Veljka Popovića) koji je postigao dosta dobre rezultate na domaćim i stranim festivalima animiranog filma.
Terapija: Odakle inspiracija za ovaj animirani film? Koliko si ga dugo radio?
Hans: Za ovaj film bio sam inspiriran ugl. glazbom i ikonografijom koja je usko povezana uz stil glazbe koju slušam (zombiji, hot road automobili, pin up djevojke, Frankenstein, vampiri i ostale blesavoće...). Od osnovne škole radim crteže inspirirane sličnim stvarima pa je nekako logično da sam za svoj prvi animirani film odabrao tu temu. Također inspiracija su bili i coveri ploča koje sam slušao (npr. Kompilacije s Crypt recordsa kao što su Back from the Grave, Sin alley itd...) i hrpa raznih ilustratora (Jim Flora, Shag, Vince Ray...), pa čak i stari filmovi Zagrebačke škole crtanog filma. Radio sam ga otprilike 8 mjeseci, što je zapravo jako malo vremena s obzirom na činjenicu da je film rađen u "old school" 2D tehnici (znači da je sve crtano rukom na papiru da se dobije taj retro "štih") i da sam 80 posto filma napravio sam.
Terapija: Kako si zadovoljan s promocijom, odazivom ljudi, kritikama? Zašto se promocija održala baš u SPUNK-u?
Hans: Jako sam zadovoljan reakcijama na film i činjenicom da se skupila hrpa ljudi, što mogu djelomično zahvaliti i Dykemannima koji su začinili večer izvrsnom svirkom. SPUNK je bio logično rješenje s obzirom na činjenicu da se tu održavaju svirke raznih garažnih bendova i skupljaju ljudi koji najbolje razumiju ovakvu vrstu zabave.
Terapija: Tko je sve radio s tobom na ovom projektu ?
Hans: Producentica filma je Maša Udovičić iz Bold Studia Zagreb, koja je u potpunosti zaslužna za financiranje projekta. Pomoglo mi je dosta ljudi od kojih bi se posebno zahvalio Daliboru Grubačeviću koji je radio zvuk i Goranu Lautaru i njegovom već spomenutom bendu The Dykemann Family koji su napravili pjesmu i glazbu za film.
Terapija: Kakvi su planovi s ovim projektom - namjeravaš li ga nuditi TV kućama, hoće li se prikazivati na festivalima animiranih filmova?
Hans: Za sad se bavimo distribucijom, šaljemo film na domaće i strane festivale animiranog filma i čekamo odgovore. S bendom dogovaram i projekcije u klubovima gdje će oni svirati, ali to je sad tek krenulo. Dogovorio sam i projekciju filma na tradicionalnom "Trash & Burn" mitingu američkih automobila u Međimurju krajem lipnja...
Zvonimir Haramija-Hans
Terapija: Da li su u planu neki slični projekti, možemo li uskoro očekivati još koji crtani film koji će biti tvojih ruku djelo?
Hans: Možemo, trenutno radim na knjizi snimanja za novi animirani film, ali potpuno drugačije tematike.
Terapija: Kakva je situacija s animiranim filmom u hr? Da li ima po tvom mišljenju kvalitetnih radova, da li hrvatski crtani filmovi dobivaju neke nagrade na festivalima, da li mladi umjetnici imaju motiv da se posvete projektima ovakvog tipa ?
Hans: Situacija s animiranim filmom u Hrvatskoj je slična situaciji na drugim područjima kulturnog djelovanja. Mislim da ima puno mladih talentiranih ljudi čije vrijeme tek dolazi i koji će unatoč lošoj situaciji isplivati na površinu svojom kvalitetom i upornim radom.
Terapija: Tvoj crtić usko je povezan s glazbom. Koliko glazba utječe na tvoj rad, koliko te inspirira? Čini se da je ovaj animirani film odlična sinergija likovnog i glazbenog izričaja.
Hans: Kao što sam već rekao, glazba je u ovom slučaju bila glavna inspiracija. Općenito slušam mnogo glazbe različitih žanrova i to ima značajan utjecaj na moj rad. Što se tiče filma "Monster Master" mislim da se tu glazba savršeno spojila s mojim likovnim izričajem i to je jedan aspekt filma s kojim sam jako zadovoljan. Na ostalim stvarima još treba raditi tako da se nadam da će slijedeći film biti još bolji!
matej perkov // 21/02/2012